بیمارستان خصوصی توتونکاران هم تعطیل شد

بعد از بیمارستان تخصصی فامیلی رشت؛

1 382

در آستانه تعطیلات نوروزی و در حالیکه گیلان با کمبود مراکز بیمارستانی جنرال و سرانه تخت بیمارستانی مواجه بوده و همزمان نیز پذیرای بیماران استانهای همجوار خود است؛ دانشگاه علوم پزشکی استان به تعطیلی دو بیمارستان خصوصی به فاصله یک ماه اقدام کرد.

 مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعطیلی موقت بیمارستان توتونکاران رشت به دلیل عدم کسب استاندارد‌های لازم، مجوز‌های قانونی پروانه بهره‌برداری، پروانه مسؤول فنی و اعتبار بخشی خبر داد.

« زهره تیموری » مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعطیلی موقت بیمارستان توتونکاران رشت خبر داد و اظهار کرد: این بیمارستان پیرو مصوبه نشست قرارگاه استانی نظارت بر سلامت به صورت موقت تعطیل شده است.

وی در خصوص دلیل تعطیلی موقت بیمارستان توتونکاران رشت، گفت: عدم تمدید پروانه بهره‌برداری، مسؤول فنی از سال ۱۴۰۰ و همچنین عدم اصلاح نواقص ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ( شامل استانداردهای درمانی، بهداشتی، فنی و… ) در سنوات گذشته از جمله دلایل تعطیلی موقت بیمارستان توتونکاران رشت بوده است.

لازم به ذکر است: در بهمن ماه گذشته نیز بیمارستان فامیلی رشت در پی مصوبه نشست قرارگاه استانی نظارت بر سلامت به صورت موقت تعطیل شده بود.

بیمارستان توتونکاران رشت در سال ۱۳۴۶ توسط اتحادیۀ کشاورزی توتونکاران گیلان تاسیس شد و به صورت خصوصی فعالیت داشت.

 در حال حاضر به نسبت جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان و حداقل ۱۰ میلیون نفری در ایام تعطیلات سال، سرانه تخت بیمارستانی در گیلان ۱.۶۶ و کمتر از سرانه کشوری(۱.۸۴ ) است. در گیلان ۳ هزار و ۶۷۷ تخت مصوب دانشگاهی وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۲۸۲ تخت نیز در بخش خصوصی فعال است.

1 نظر
  1. Jafarpoor می گوید

    لعنت به مافیای پزشکی گیلان که قصد داره مردم بیچاره رو بکشن مطب و جیب شونو خالی کنند متاسفانه همه مراکزی که دارن خدمات درمانی تقریبا ارزان ارائه میدن تعطیل میکنم.توتونکاران و فامیلی باید توسعه پیدا کنن نه اینکه تعطیل بشن.متاسفانه مملکت صاحاب نداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.