ورود بیش از ۲۲۰هزار خودرو به گیلان

کاهش 15 درصدی ورود مسافر پیش از نوروز؛

0 152

مدیرکل راهداری گیلان از ورود بیش از ۲۲۰ هزار خودرو به این استان در ۴ روز گذشته خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش در ورود به استان و ۶ درصد کاهش در خروج از استان داشته‌ایم.

«غلامعلی نیک فهم» با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ لغایت ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲، تعداد ۲۲۰ هزار و ۷۹ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان همچنین از خروج تعداد ۱۸۷ هزار و ۵۷۱ وسیله نقلیه از استان در بازه مذکور خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین – رشت با ۹۶ هزار و ۲۴۰ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: محور رامسر – چابکسر نیز با ۷۱ هزار و ۸۳۴ وسیله نقلیه، دومین محور ورودی پرتردد استان بوده است.

نیک فهم تأکیدکرد: از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان، مربوط به محور امامزاده هاشم – رشت با متوسط تردد روزانه ۵۳ هزار و ۴۵۳ وسیله نقلیه در روز است.

لازم به ذکر است: ورود خودروها و مسافرین نوروزی در حالی به گیلان ادامه دارد که هواشناسی استان با اشاره به نفوذ تدریجی سامانه هوای بارشی به آسمان گیلان، بارش باران تا چهارشنبه را پیش بینی و اعلام کرد: دمای هوا ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد.

با این حال تعداد زیادی از گردشگران نوروزی به دلیل نبود کمپینگ و اقامتگاههای موقت برون و درون شهری به ناچار در زیر باران و در پارکها و پیاده روهای معابر شهری رشت چادر نصب می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.