تجمع بازنشستگان فرهنگی گیلان

تجمع فرهنگیان رشتی در مقابل اداره کل آموزش و پرورش

0 1,433

معلمان و فرهنگیان گیلانی صبح امروز در ادامه اعتراضات اخیر خود به طرح رتبه‌بندی که در مجلس ایران تصویب شد، در مقابل اداره کل آموزش و پرورش گیلان و شهرستانها تجمع کردند.

حدود ۱۵۰ نفر از معلمان و بازنشستگان فرهنگی شهرستان رشت در اعتراض به نحوه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان مقابل اداره کل آموزش و پرورش گیلان تجمع کردند. از لاهیجان هم خبر رسید حدود ۸۰ نفر از معلمان این شهر در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر در نحوه اجرای طرح رتبه بندی معلمان اعتراض کرده‌اند.

این درحالیست که هفته گذشته نیز تعدادی از معلمان و فرهنگیان دیگر شهرهای گیلان در اعتراض به نحوه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان تجمع کرده بودند. در این تجمع بازنشستگان؛ منزلت و معیشت فرهنگیان بازنشسته را نامتناسب دانستند و خواستار ارتقای سطح معیشت و دستمزد متناسب با افزایش تورم و گرانی و سایر هزینه‌های زندگی شدند.

بازنشستگان می‌گویند: تورم و گرانی سفره‌های معلمان را خالی‌تر از قبل کرده است. به گفته یکی از بازنشستگان در تجمعات اخیر هیچ کدام از مسؤولان اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای پاسخگویی حضور نیافتند.

در ماه‌های اخیر تجمعات معلمان در سراسر کشور، دولت و مجلس را به تصویب و اجرای کامل لایحه رتبه‌بندی وادار کرد. این لایحه بیش از یک دهه به شکل ناقص از سوی مجلس تصویب شده بود و هر ساله به دلیل کمبود بودجه به سال بعد موکول می‌شد. حال بعد از تصویب و تخصیص منابع جدید، فرهنگیان معتقدند تصویب طرح رتبه بندی معلمان با ویژگی‌های فعلی پس از ده سال بررسی، اجرای کامل و متناسب با قولی که داده بودند نیست و باید الگوی افزایش حقوق آن اصلاح شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.