حذف دفترچه‌های بیمه سلامت از اردیبهشت‌ماه

0 303

حذف دفترچه کاغذی بیمه‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت از برنامه‌هایی است که در حوزه درمان کشور در حال انجام است. در گیلان نیز بر اساس آمارها حدود ۸۰ درصد از مراکز درمان طرف قرارداد نسخه‌‌ی الکترونیک بوده و اعم از پزشکان، مراکز درمانی و داروخانه‌ها را شامل می‌شود.

به گفته رییس اداره بیمه سلامت لنگرود، اقدامات لازم برای حذف دفترچه بیمه سلامت در این شهرستان نیز انجام‌ شده و پزشکان از اول اردیبهشت‌ماه می‌توانند به‌ صورت الکترونیکی نسخه‌نویسی کنند.

فاطمه مربی، از حذف دفترچه‌های بیمه سلامت از اول اردیبهشت‌ماه و اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در راستای دولت الکترونیک در حال اجراست و پزشکان به‌صورت الکترونیکی وارد سامانه درمان می‌شوند و با دریافت کد ملی بیمار و دادن کد ره‌گیری به بیمه‌شده برای او نسخه تجویز می‌کنند.

به گفته رییس اداره بیمه سلامت لنگرود، بیمه‌شده می‌تواند برای دریافت خدمات دارو به داروخانه و یا مراکز رادیولوژی، آزمایشگاهی و یا پاراکلینیک ها مراجعه و بر اساس نسخه تجویزشده، خدمات دریافت کند.

وی با بیان اینکه در مورد پزشکان غیر طرف قرارداد نیز از طریق تفاهم‌نامه پنج امضایی با سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان و مدیرعاملان سازمان‌های بیمه‌گر بزرگ قرار شد تا اهداف گسترش نسخه‌نویسی الکترونیک انجام شود، گفت: پزشکان غیر طرف قرارداد هم قرار است دسترسی داشته باشند تا بتوانند وارد بستر شده و نسخه الکترونیک بنویسند.

مربی با بیان اینکه با تکمیل نسخه‌نویسی الکترونیک بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، تصریح کرد: علی‌رغم آنکه تصور می‌شود نسخه‌نویسی الکترونیک کار زمان بری است اما بر اساس بررسی‌های سرعت نسخه‌نویسی کاهش می‌یابد و از اشتباهات نوشتاری نیز جلوگیری می‌شود. درگاه نسخه‌نویسی بسیار ساده است و کار با آن راحت است.

لازم به ذکر است، یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۷۱۵ نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند. در پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی، بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش هستند. از اول اردیبهشت ماه جاری نیز ارایه خدمت در مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و بیمه شده با ارایه کد ملی بجای دفترچه خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.