حذف فیزیکی امتحانات؛ درخواست دانشجویان آزمون جامع دانشگاه آزاد

37 5,430

فروردین ماه ۹۹ بخشنامه «امور اداری و آموزشی دانشگاه در دوره فاصله گذاری اجتماعی» از طرف محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه ابلاغ شد.  وی در این بخشنامه به زمان آزمون جامع نیز اشاره کرده بود؛ اینکه امتحان جامع دکتری در نیمه دوم تابستان ۹۹ برگزار می‌شود و زمان دقیق آن پس از عبور از شرایط بحرانی فعلی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

اما این تصمیم دانشگاه آزاد مورد اعتراض دانشجویان دکترا قرار گرفته است. آنها در تاریخ ۳۰ فروردین یعنی دقیقا یک روز قبل از ابلاغ آیین نامه سازمان مرکزی خواستار حذف فیزیکی ازمون جامع در شرایط کرونایی شده بودند.

«محمد امامی کورنده» نماینده و سخنگوی کمپین حذف فیزیکی امتحانات جامع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با مرور می‌گوید: بیش از ۲ هزار نفر در کمپین حذف فیزیکی امتحانات آزمون جامع عضو شده‌اند.

و می‌گوید: آمار سرانگشتی نشان می‌دهد حداقل ۱۵۰نفر از این دانشجویان گیلانی هستند. برخی از دانشجویان گیلانی هستند و باید دراستان دیگری امتحان بدهند و برخی دیگر نیز باید از سایر استانها به گیلان بیایند که در مجموع چیزی بیشتر از ۲۵۰ دانشجو است.

امامی با بیان اینکه اولین درخواست دانشجویان ۳۰ فروردین طی نامه ای به دانشگاه  داده شد گفت: اطلاعیه اول دانشگاه ۳۱ فروردین منتشر شد که زمان امتحانات را ۲۸ تیر تا ۱۰ مرداد اعلام کرده بود. بعد از این باز هم به نمایندگی از دانشجویان در ۱۴اردیبشت و ۱۷ خرداد ماه هم در نامه‌های جداگانه درخواست خود را به (محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد)، منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) و سعید نمکی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)  و حتی در تاریخ ۷ تیرماه به مقام معظم رهبری اعلام کردند.

نماینده دانشجویان آزمون جامع دکترا ادامه می‌دهد: آمارها نشان می‌دهد کرونا جان  ۱۵ تن از دانشجویان دکترا و یا همسرانشان را گرفته است و همچنین  ۱۶۰ تن از دانشجویان هم درگیر کرونا بودند . بیش از ۴ هزار تن هم در بستگان و اقوام با این ویروس درگیر بوده‌اند.

امامی به شرایط برگزاری آزمون اشاره می‌کند و می‌گوید:  آزمون در دو روز برگزار می‌شود. یک روز مصاحبه شفاهی ویک روز کتبی و ممکن است در برخی دانشگاهها سه روز باشد. به دلیل اینکه یک روز هم در بین این دو مصاحبه فاصله ایجاد می‌شود.

او ادامه می‌دهد: چیزی که مشخص است همه دانشجویان بومی نیستند و برای حضور در این امتحانات باید بیش از ۴ هزار سفر  با هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین …سفر انجام دهند. ضمن اینکه آنها به محلی برای اسکان نیاز دارند و برای تغذیه هم باید فکری کرد و این در حالیست که شرایط دانشگاههای شهرستانها و اسکان و تغذیه اصلا فراهم نیست.

امامی با بیان اینکه هر کدام از دانشجویان ممکن است ناقل و یا اینکه خودشان در معرض ابتلا باشند می گوید: بعد از آزمون حضوری EPT دانشگاه آزاد ۲۵ تن از دانشجویان به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه تا این لحظه ۵ فوتی داشتیم. آیا این تعداد کافی نیست ؟ مسئولیت مرگ این دانشجویان با کیست؟

نماینده دانشجویان دکتری به شرایط روحی دانشجویان آزمون جامع دکترا اشاره می کند و می گوید: استرس و فشار مضاعفی بر روی دانشجویان وجود دارد و همین دلیل باعث شده است تا نتوانند دروس خود را مطالعه کنند. مهم ترین آزمون زندگی شان را باید با ماسک و دستکش انجام بدهند. یکی از دلایل ابتلا به کرونا ضعف سیستم بدنی به دلیل استرس و اضطراب است و ۲ ماه است که دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد با استرس و اضطراب و دلنگرانی در حال زندگی هستند.

او با اشاره به صحبت های رهبری می گوید: ایشان هم در آخرین صحبت های خودشان بر حفظ سلامت و آینده نگری تاکید کردند تا کشور دچار شرایط سخت تری نشود. در خواست ما ازمتولیان این عرصه و به خصوص ستاد کرونا  این است که با عاقبت اندیشی تصمیمی راهبردی بگیرند. روسای دانشگاه آزاد نیز در تصمیمی که اتخاد می کنند باید حفظ جان و سلامتی دانشجویان برایشان در اولویت باشد.

امامی ادامه می‌دهد: تامین هزینه های دانشگاه آزاد با شهریه دانشجویان انجام می شود هر دانشجوی دکترا هر ترم حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می کند  و همین الان در نبود آن ۲۵ دانشجوی دکترا که به دلیل کرونا جانشان را از دست دادند بیش از ۲ میلیارد تومان خسارت به دانشگاه وارد شده است. پس حتی از این زاویه هم دانشگاه در حال حرکت در مسیری اشتباه است.

در صورتی که ما انتظار داریم  حفظ جان و سلامت دانشجویان در اولویت هر دانشگاهی باشد و خط قرمز این است.

37 نظرات
  1. فرزاد می گوید

    موافق حذف آزنون جامع

  2. بهار می گوید

    ممنون از پیگیری های جناب دکتر امامی کورنده.
    بنده جز دانشجویی هایی هستم که هم خودم و هم همسرم درگیر هستیم با بیماری کرونا. و تا این لحظه با کپسول اکسیژن سرپا هستم متاسفانه شرایط درس خواندن را ندارم. چه ضرورتی دارد دروسی را که در ترم های گذشته گذرانده ایم با این شرایط بد موجود باز هم امتحان بدیم؟؟؟ این آزمون در حالت عادی هم برگزاریش یک حرکت اضافی و اشتباه هست. در این شرایط برگزاریش چیزی نیست جز دیوانگی. جان هزاران دانشجو و خانواده های آن ها به خطر می افتد.
    صدای ما رو به گوش مسئولین برسونید.
    مرسی از این سایت خبری

  3. مجتبی می گوید

    سلا من دانشجوی واحد نور هستم و ساکن تهران و آزمون جامع باید برم ساری امتحان بدم، هزینش بکنار ، هزینه جا گرفتن و شب موندنش بکنار استرس اینکه اونجا مراقب امتحان کی هست و چه برخوردی میکنه بکنار اصلا چه دلیل داره دانشجو واحد نور یا هرواحد دیگه مازندران بره دانشکاه آزاد واحدساری امتحان بده مخاطره راه و اینهمه گرفتاری کم نیست . واقعا مسئولان دانشکاه ازاد چی فکر میکنند که دانشجوها رو از این واحد به اون واحد میفرستن برای امتحان .

  4. مهدی می گوید

    آقای طهرانچی چرا هر روز یک قانون میگذارید.
    امتحان جامع دانشجویان رو چرا در واحد دانشگاهی خودشون برگزار نمیکنید.
    خدارو خوش نمیاد دانشجوی هر استان رو میفرستید یک جای عریب واسه امتحان ازمون جامع .
    اونم شرایط آزمون ept هست که واسه ورودی های ۹۷ و ۹۸ فرق میکنه و واسه یک عده مدرک زبان قبل از آزمون جامع باید ارائه بشود اما واسه یک عده دیگر تا وقت ازمون . خب این اجازه رو به دانشجو بدین مدرک زبانو تا قبل از دفاع برسونن .

  5. Fatemeh می گوید

    با سلام وقت بخیر ،حضور عالیجنابان ،اینجانب نیز دانشجوی دکتری می باشم ودرشرایط روحی وروانی بسیار سختی بسر می برم ودچار فشار مضاعفی از زندگی رومره هستم ،چندین نفر از اقوام نزدیکم را از دست دادم وفرزندم پزشکه هر لحظه درمعرضر خطره وخودم نیز همراه ایشان هستم ودرخواست حذف فیزیکی آزمون جامع را دارم.

  6. محمد علی می گوید

    با سلام و احترام
    از ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی
    عاجزانه تقاضا داریم نسبت به حذف یا بررسی’و ارایه نمره بر حسب میانگین نمرات ترم های تحصیلی انجام شود
    با توجه به شرایط کرونا که با اینکه اکثرا شاغل هستیم و در شرایط بحرانی محل کار مشغول بکار میشویم مطالعه دروس با این استرس نتیجه و کارنامه ی خوبی نخواهم داشت سپاس از توجه جنابعالی و متصدیان امر

  7. دانشجوي دكتري می گوید

    واقعا چه اصراری داره دانشگاه ازاد این آزمون را حتما برگزار کند، حداقل برای یکبار هم شده یه تصمیم اصولی بگیرن، کمتر از سه هفته تا تاریخ احتمالی فرصت هست هنوز ما آواره ایم که چه تصمیمی میگیرن، حتی سایت دانشگاه هم یه اطلاع رسانی از تاریخ ازمون نکرده که چه تاریخی برگزار خواهد شد، ما به حد کافی تو این شرایط تحت فشار هستیم چرا استرس این ازمون را هم بر مشکلات ما اضافه میکنن؟؟
    دانشجوهای دکتری از لحاظ سنی بیشتر در گروه افراد پرخطر در معرض ابتلا هستن و اکثرا هم به یک نحوی درگیر این ویروس بودند با این اوصاف به چه شکل برای این ازمون اماده بشویم؟
    چرا تصمیمی که سایر دانشگاهها در زمینه میانگین نمرات گرفتن را این دانشگاه قبول ندارد؟!

  8. موسوی می گوید

    با سلام‌و احترام.موافق حذف آزمون جامع میباشم…
    ای کاش سلامت مادانشجویان دکتری و خانوادهایمان هم ارزشمند باشد…
    در این شرایط پر استرس از ریاست محترم دانشگاه آزاد و اساتید و بزرگان خواهشمندیم موافقت بفرمایند. با تشکرو سپاس

  9. دانشجوی دکتری می گوید

    با سلام و وقت بخیر.
    از مسولین عزیز خواهشمندیم که میانگین نمرات همین دروس را به عنوان نمره آزمون جامع محاسبه کنند. همه ما در همین سیستم دانشگاه آزاد دروس را پاس کرده ایم و توسط همین اساتید ارزشیابی شده ایم . بنابراین لزومی ندارد در شرایط حال که اکثر شهرها در وضعیت بحرانی اند این آزمون برگزار شود. خواهشمندیم هر چه سریعتر تعیین تکلیف کنید.

  10. محمد می گوید

    با عرض سلام و ادب و احترام.
    در تایید فرمایشات دوستان، فعلا به اصل اینکه امتحان جامع اصولی است یا نه کاری نداریم که خود مقوله قابل بحث جداگانه ای می باشد.
    بنده برای امتحان باید هزارکیلومتر راه را به تهران بیام. ان هم در شرایطی که وضعیت استانمان روز به روز در حال وخیمتر شدن می باشدو دوباره محدودیتها ازجمله تعطیلی بازارها و پارکهاو اماکن عمومی و کنترل ترمینالهای مسافربری و راه اهن و فرودگاه و… درحال انجام، یا در شرف انجام شدنه، و مسؤولین بهداشتی و استانی تاکید شدید به بیرون نیامدن از خانه چه برسه به مسافرت را دارن،
    با توجه به این شرایط عصفناک که تمام کشور و تمام دنیا را گرفته، آیا معقولانه و مدبرانه نیست که مسؤولین دانشگاه آزاد، استثناعا هم شده، از خیر امتحان بگذرند؟
    باور بفرمایید یک بار تعطیلی امتحان، آنهم به هزار دلیل منطقی، کوچکترین خللی به نظام آموزشی مملکت عزیزمان وارد نخوامد کرد.
    درضمن، حمل بر خودستایی نباشد، بنده جزو بهترین دانشجوها می باشم پس لطفا به حساب تنبلی نگذارین.
    با تشکر فراوان، هزاران دانشجوی بلاتکلیف، دعاگوی بزرگوارانی که وضعیت را درک کرده و ترتیب اثر می گذارند خواهند بود.

  11. علي ايزدي می گوید

    با سلام
    این همه پول شهریه دادیم واسه دانشگاه ازاد ی آخ نگفتیم حالا هم سلامتی ما مهم هست که برای ترم های بعدی دوباره بتونی از ما شهریه بگیری دانشگاه آزاد. این درسهایی که خوندیم و پاس کردیم چرا دوباره باید امتحان بدیم؟ لطفا سلامتی مارو در نظر بگیرید و امتحان جامع رو مثل دانشگاه امیر کبیر حذف کنید هم جان ما هم اساتید در خطر است.
    متشکرم.

  12. ع زین العابدین می گوید

    سلام
    در این شرایط حاد کرونائی حفظ جان و سلامتی دانشجویان از هر واجبی واجب تر است عاقلانه ترین پیشنهاد این است که معدل ترمهای گذرانده دانشجویان دکترا را بعنوان نمره امتحان جامع منظور نمایند تا از این رهگذر حوادث دیگری متوجه دانشجویان بعنوان سرمایه های علمی و معنوی و مشتریان مادی این دانشگاه نشود.

  13. فاطمه می گوید

    سلام.ممنون میشم من دانشجو از رییس دانشگاه ازاد یه فکر اساسی بکنن چون دانشگاه ازاد کرمان تاریخ ازمون رو تایین کرده برای ۲ مرداد.ما دانشجوها از بس استرس داریم که با تمرکز نمیتونیم بخونیم درس.من میانین سه تا درس که قراره ازمون بدم میشه۱۷/۶۶.خب دگه چه لزومی داره برگزاری ازمون

  14. فاطمه می گوید

    دانشجویان محترم بیاییم پیگیر بشیم که واقا ازمون حذف بشه چون اگه بیخیال بشیم تمام دانشگاه ها ازمون رو برگزار میکنن.

  15. دانشجوی دکتری می گوید

    سلام عرض ادب بنده یکی از دانشجویان دکتری دانشگاه ازاد هستم که در حال حاضر در بستر بیماری ( کرونا)، بسر میبرم متاسفانه استان محل سکونتم چیزی حدود۱۳۰۰ کیلومتر با استان و دانشگاه محل تحصیلم فاصله هست و متاسفانه پروازی هم بین این دو استان یا حتی استانهای همجوار این استانها برقرار نیست، اصلا نمیدونم تا اون موقع چه اتفاقی برام میافته؟ خوب میشم یا نه؟ اگر خوب بشم ایا انصاف اینو میگه که با به بدن ضعیف و مستعد درگیر شدن دوباره با این ویروس با خطرات جدی توی راه از محل خواب، سرویس بهداشتی ، رستوران و….. برای امتحان جامعی که وزارت بهداشت و دانشگاه سراسری جان دانشجویانش رو محترم شمرده و اونو حذف نموده، عازم سفر بشم که توی این سفر هم امکان الودگی بیشتر و وخیم تر شدن شرایط جسمی خودم هست و اگر هم تا زمان برگزاری امتحان جامع بهبودی کامل بنده حاصل نشه توی این مسافت طولانی امکان الوده کردن افراد دیگه از طرف بنده، به صورت ناخواسته وجود داره!!!!تکلیف من و افراد دیگه ای که شرایطی مشابه بنده رو دارن چیه واقعا؟؟ استان من و استان محل تحصیل من هر دو در وضعیت قرمز وجود دارن و حتی مسیری که باید از انجاها بگذرم تا به استان محل تحصیل برسم.
    همیشه باید اتفاق ناگواری بیافته تا مسیولین فکر چاره ای کنند؟؟!!! چند نفر از همقطاران و دوستان ما باید جان شیرین خودشون رو از دست بدن تا شااااااید بعدا فکری به حال این قضیه و شرایط مشابه اون بشه؟! باور کنید ما هم عزیز خانواده هایی هستیم که نگران ما هستن و دغدغه ما رو دارن….شخصی مثل بنده که در حال حاضر شرایط جسمی و روحی خوبی رو ندارم اصلا چطور میتونم به امتحان جامع فکر بکنم؟!!!!!!
    یا باید بخاطر خودخواهی و بیفکری مسئولین این دانشگاه برای امتحان اقدامی نکنم و یکسال عقب بیافتم؟ ایا این به دور از انصاف نیست؟؟؟
    عاجزانه و ملتمسانه خواهش میکنیم شما هم همچون وزارت بهداشت و دانشگاه دولتی دانشجویان دکتری تون و خواسته هاشون رو محترم بشمرید(اینو هم باید در پرانتز قید کنم که بنده از دانشجواهای ممتاز هم در دوره کارشناسی، هم ارشد و هم دکتری بوده ام هدف ما فرار از امتحان نیست هدف ما جدی گرفتن و توجه به شرایط و اوضاع وخیمی که این بیماری در جامعه و کشور ما ایجاد کرده و محترم شمردن جان ماست) الان هیچکدام از ما در شرایطی نیستیم که بخواهیم زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم بطور جدی به این مسئله فکر کنید و بیماری کرونا رو جدی بگیرید…..

  16. احد خدابنده می گوید

    سلام
    آزمون جامع مثل کنکور نیست که از ساعت ٨بری تا ١٢ تست بزنی بیای. برای آزمون جامع راس ساعت ٨باید دانشگاه باشی تازه ساعت ۶باید از خواب بلند بشی.بری دانشگاه منتظر سوالات باشی تو این حین دوستات و ببینی ازت سوال بپرسن رفع اشکال کنی تا ساعت دوازده ماسک زده به صورت روی صندلی بشینی به مغزت اکسیژن نرسه از استرس جوابا یادت بره فشارت بره بالا خب سن هم زیاد باید بریم ی قضای حاجات کنیم (با پوزش). خب من که سنم زیاده و احتمال ابتلا بیشترو در خطر هستم کلیه موارد رو هم رعایت کنم قطعا به علت فشار بالایی که دارم حداقل یبار باید از دستشویی استفاده کنم دکترها که فرمودن حتی از هوای آلوده دستشویی نیز منتقل میشه،شما بفرمایین از ساعت ٨تا ۶بعد از ظهر من چگونه این وضعیت رو تحمل کنم؟!!! و ی سوال من مبتلا بشوم کی مسولیت فرزندان من و به عهده خواهد گرفت؟؟؟گفتن مسول برگزرای مراسمات باید دیه بدهد،آقای طهرانچی مسئول محترم لطفا آماده ای !!ماشالا همه مسولین فقط به فکر پول هستین یکم به فکر سالمندان باشید لطفا بنده قطعا خواهان حذف آزمون هستم.

  17. کامران می گوید

    با سلام. بنده دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد تهران مرکز (سوهانک) هستم و معدل کلم هم ۱۹.۸۹ هست..واقعا برای دانشگاه آزاد متاسفم که خود رای هست و تحت این شرایط حاد کرونا خیلی راحت نظر ۲۰۰۰ دانشجو را ندید می گیرد ومی خواهد آزمون جامع را برگزار کند. روسای محترم دانشگاه آزاد بنده هم تازه درگیر کرونا شدم..من اگر با این حالم حتی بتونم بیام سر جلسه با توجه به اینکه ماشین هم ندارم که خیلی راحت ۴۰ نفر هم آلوده میکنم چون باید با مترو و تاکسی بیام و تو دانشگاه هم احتمالا افراد زیادی را هم می بینم , قطعا برگه ها هم آلوده میشن , خلاصه اوج فاجعه را ببینید…. هنوز واحد من نمیدونه من مبتلا هستم

  18. لیلا می گوید

    سلام من تو شهرستانم و دانشجوی علوم وتحقیقاتم برا آزمون جامع باید با بچه کوچیک برم تهران چندروز اونجا باشم، نه هتل هست نه جای مطمئنی ومن نمیدونم ۲روز برا کتبی و ۲روز برا شفاهی تو تهران باید کجا اقامت کنیم تو این شرایط بد

  19. زهرا درویش علی زاده می گوید

    با درود و احترام.
    بنده به عنوان یک دانشجوی دکتری ادبیات فارسی معتقدم، وقتی همه ی واحدهای مربوط به رشته یمان را از دوره ی کارشناسی تا کنون گذراندیم، در حالیکه هر کدام مصائب وافری را تحمل نمودیم. دغدغه ی شهریه، کار، خانواده و … اکنون چه لزومی دارد که باز هم همان درس ها را در این شرایط بحرانی کرونا امتحان بدهیم؟ در صورتی که می توانیم به فکر پروژه ی عظیم رساله باشیم و مضامین مهم بیندیشیم. مطالعه ی خودمان بیشتر کنیم و ایده های نوینی برای پرورش و نشر علمی که فراگرفتیم ارایه دهیم. واقعاً آیا بهتر نیست به جای ریسک در آزمون که چند قدمی تا مرگ فاصله ای نیست، حیات یابیم و روی علم خودمان و رساله و نسلی که قرار هست به ما بپیوندد کار کنیم؟ نظام آموزشی که هر بار تغیر می یابد؛ پس چه خوب است که در این مهم هم کرونا باعث تحول نکو در مقطع دکتری شود. سپاس فراوان

  20. جواد می گوید

    با سلام و درود خدمت مسئولان محترم دانشگاه آزاد به ویژه آقای دکتر طهرانچی.برگزاری آزمونی که حتی در روزهای عادی فاقد ارزش معیار سنجی دانشجویان هست در این برهه ی خاص زمانی که جان انسان ها هدف و آماج ویروس کرونا قرار گرفته خارج از شرط عقلانی است.اگر هدف مادی باشد که شهریه ی این آزمون توسط دانشجوها پرداخت شده،چنانچه تشخیص صلاحیت علمی دانشجو مد نظرتان هست که به معنای واقعی این آزمون تهی از هرگونه معیار سنجش علمی است.اگر جایگاه و منزلتی برای علم و دانش قائل هستین در خواست دانشجویانی که با هزاران درد و آلام دست و پنجه نرم می کنند را ببینید و در این شرایط حاد که جان آنها تهدید می شود با راهکار مناسب، مثلاً حذف آزمون وجایگزین معدل سه ترم، مساعدت لازم را به دانشجویان داشته باشید نه آنکه آنها را به ورطه ی هلاکت سوق ندهید…سپاسگزارم

  21. جواد می گوید

    با سلام و درود خدمت مسئولان محترم دانشگاه آزاد به ویژه آقای دکتر طهرانچی.برگزاری آزمونی که حتی در روزهای عادی فاقد ارزش معیار سنجی دانشجویان هست در این برهه ی خاص زمانی که جان انسان ها هدف و آماج ویروس کرونا قرار گرفته خارج از شرط عقلانی است.اگر هدف مادی باشد که شهریه ی این آزمون توسط دانشجوها پرداخت شده،چنانچه تشخیص صلاحیت علمی دانشجو مد نظرتان هست که به معنای واقعی این آزمون تهی از هرگونه معیار سنجش علمی است.چنانچه جایگاه و منزلتی برای علم و دانش قائل هستین در خواست دانشجویانی که با هزاران درد و آلام دست و پنجه نرم می کنند را ببینید و در این شرایط حاد که جان آنها تهدید می شود با راهکار مناسب، مثلاً حذف آزمون وجایگزین معدل سه ترم، مساعدت لازم را به دانشجویان داشته باشید نا آنکه آنها را به آنها را به ورطه ی هلاکت سوق دهید…سپاسگزارم

  22. جواد می گوید

    Your comment is awaiting moderation.
    با سلام و درود خدمت مسئولان محترم دانشگاه آزاد به ویژه آقای دکتر طهرانچی.برگزاری آزمونی که حتی در روزهای عادی فاقد ارزش معیار سنجی دانشجویان هست در این برهه ی خاص زمانی که جان انسان ها هدف و آماج ویروس کرونا قرار گرفته خارج از شرط عقلانی است.اگر هدف مادی باشد که شهریه ی این آزمون توسط دانشجوها پرداخت شده،چنانچه تشخیص صلاحیت علمی دانشجو مد نظرتان هست که به معنای واقعی این آزمون تهی از هرگونه معیار سنجش علمی است.چنانچه جایگاه و منزلتی برای علم و دانش قائل هستین در خواست دانشجویانی که با هزاران درد و آلام دست و پنجه نرم می کنند را ببینید و در این شرایط حاد که جان آنها تهدید می شود با راهکار مناسب، مثلاً حذف آزمون وجایگزین معدل سه ترم، مساعدت لازم را به دانشجویان داشته باشید نه آنکه آنها را به ورطه ی هلاکت سوق دهید…سپاسگزارم

  23. دانشجوی دکترا می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    زمان دارد به ضرر ما دانشجویان مظلوم دکتری میگذرد، مدام دم از رعایت کامل پروتوکل میزنند چه رعایتی !!!،رعایتی شبیه امتحان ept
    که باور کنید همان دم در محل ازمون پشیمان شدم برای امتحان دادن از بس وضعیت فاجعه بود …
    نمیدانم واقعا چه اصراری هست به امتحان دوباره درس هایی که قبلا امتحان دادیم
    به چه قیمتی
    به قیمت جان دانشجویی که حداقل ۲۶ سال از عمرش را فقط درس خوانده!!!!

  24. دانشجوی دکترا می گوید

    ببخشید چرا نظری را که ارسال کردم در میان نظرات نیست؟

  25. هستی می گوید

    با سلام لطفا آزمون جامع رو به خاطر شرایط بحرانی کرونا حذف کنید آخه چه لزومی داره درس هایی رو که قبلا یک دوره پاس کردیم تو این شرایط بحرانی دوباره امتحان بدیم؟ یعنی دانشگاه ازاد از دانشگاه امیر کبیر سختگیر تره؟ وقتی دانشگاه امیر کبیر میانگین نمره رو جایگذین آزمون جامع میکنه چرا دانشگاه آزاد این کارو نمیکنه؟؟

  26. نورفر می گوید

    مترو آلوده صندلی آلوده ورقه ها آلوده دانشگاه آلوده سرویس بهداشتی آلوده،میخوای مارو بکشی طهرانچی؟راستشو بگو😐

  27. لیلا می گوید

    سلام دوستان دانشگاه آزاد تهران مرکز تاریخ آزمون جامع رو تغییر داده انداخته اواخر مرداد. اما بقیه دانشگاه آزادها تغییر ندادن اصلا لطفا به این هم توجه کنید

    1. دانشجوی دکترا می گوید

      مگه همه دانشگاه آزادا یه تاریخ هماهنگ‌ندارن برای امتحان جامع؟

  28. ایلماه می گوید

    سلام دوستان دانشگاه آزاد تهران مرکز تاریخ آزمون جامع رو تغییر داده انداخته اواخر مرداد. اما بقیه دانشگاه آزادها تغییر ندادن اصلا لطفا به این هم توجه کنید

  29. مسعود می گوید

    سلام و درود
    چیزی که ارزش نداره جان انسانها در این کشور هست.چرا دانشگاه آزاد قصد جان ما را کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  30. محمد می گوید

    اقای مسئول جان عزیزت یک تصمیم درست بگیر این بیماری کشنده است و با جان دانشجویان دارین بازی میکنید لطفا امتحان را کنسل کنید .

  31. سينا می گوید

    طهرانچی داری با جون دانشجوها بازی میکنی. این همه شهریه میگیری کوفتت بشه.اینم خدماتی که ارائه میدی!!!

  32. الهام می گوید

    الان همه بچه هایی که یکی دو ترم از ما عقب تر بودن امتحان های مجازی کتبی دادن، جزوه و همه چی دم دستشون بود و نمره های ۱۹-۲۰ گرفتن از درسای سخت! ولی ما مجبور به امتحان حضوری بودیم و همیشه ترس معدل داشتیم. الانم که تو این وضعیت کرونا از ما انتظار دارید حضوری بریم امتحان بدیم!!! بعد میگن هرکی شهر خودش ولی هماهنگی هاش باید حضوری باشه! یعنی با این وقت کم [که حداقل ۱۵ روز جلو کشیدن تاریخ امتحان رو و قرار بوده نیمه دوم تابستان (یعنی بعد از ۱۵ مرداد باشه نه اول مرداد!)]، یکی دو روز کامل هم باید وقت بذاریم بریم دانشگاه و هماهنگ کنیم تا برامون سوال بفرستن شهر محل زندگیمون! امتحان هم باید همزمان انجام بشه که دنگ و فنگ خاص خودشو داره. من شنیدم که گفتن مشکل شهریه هست! شهریه امتحان جامع که صفره و ما هم شهریه ثابت رو پرداخت کردیم و مشکلی با این قضیه نداریم.

  33. زهرا امیری می گوید

    سلام
    یه هفته ایی خوشحال بودیم که برای آزمون جامع، دیگه دغدغه رفت و آمد به تهران را نداریم، امد چرا تصمیم عزیزان عوض شد
    مگه مشکل زرد یا قرمز بودن استان و شهرستان ما بودیا مشکل اصلی تردد، اسکان،تعذیه و…ما بود؟

  34. مریم می گوید

    با عرض سلام
    به نظر عزیزان دست اندرکار توجه به نظرات این همه دانشجو واقعا دور از ادب و اخلاق و انسانیت هست،تمام نظرات دغدغه های بحق دانشجویان هست
    بابا شما هم یه روزی دانشجو بودین، حرفی برای گفتن داشتین، غیر از این بود؟
    ما در کنار شماییم نه در مقابل شما!!!!

  35. دانشجو می گوید

    تدریس و آموزش مجازی اما امتحان حضوری مگه ما کلاس حضوری اومدیم که باید ازمون حضوری بدهیم واقعا اقای طهرانچی یکم برای دانشجو هاتون ارزش قائل شوید اگر کسی ناقل باشه چی میشه تکلیف بقیه کمااینکه ترم گذشته دانشجو همسرش کرونا داشته به خاطره شهریه نگفته و اومده سر جلسه و بقیه را مبتلا کرده متاسفم ما با پدر و مادر زندگی میکنیم فشار خون و دیابت دارند اگر خدایی نکرده مبتلا شویم چه میشود ما هم انسانیم و خانواده داریم

  36. مسعود می گوید

    با سلام خدمت تمام عزیزان،بخدا استرس کرونا اصلا نمیزاره نا بتونیم تمرکز در درس بکنیم،من و خانمم هر دو در محیط درمانی کار میکنیم،فرزند ۴ ساله داریم که مادرخانم و پدر خانم به دلیل بسته بودن مهدکودک در ساعتهای نبود ما مراقبت میکنند و پیر هستند یکیشون فقط یک مرحله واکسن زده،ما کلی خودمون را میپاییم که کرونا نگیریمم متاسفانه هردو گرفتیم در محل کار آلوده ،الان با این وضعیت باید از گیلان تا تبریز برم واسه آزمون جامع اونهم باید چند روز بیتوته بکنیم کجا اسکان کنیم؟کجا غذا بخوریم،کجا درس بخوانیم و….بهتر نیست همین درسها را که یکبار امتحان دادیم میانگین بگیرن .لخدا فقط استرس داریم و عدم تمرکز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.