حضور فعال موسسات زیست محیطی گیلان در روز جهانی پاکسازی زمین

0 480

روز جهانی پاکسازی زمین همگام با جنبش   “Let’s do it در رشت برگزار شد.

به گزارش مرور، در گیلان موسسه سبزکاران بالان برای دومین سال پیاپی و با همکاری موسسات امید دیانا، رفتگران طبیعت و کارگروه کوهنوردی استان در روز جمعه ۲۹ شهریور ماه همزمان با سایر مناطق کشور و دنیا ، اقدام به پاکسازی سبزه میدان و پارک شهر «باغ محتشم» و خیابان لاکانی کردند.


در انتهای این برنامه که در مقابل عمارت کلاه فرنگی پارک محتشم رشت به پایان رسید، زباله های جمع آوری شده شامل ته سیگار، درب بطری پلاستیکی، پلاستیک، کاغذ، شیشه و فلز از هم تفکیک و به مراکز بازیافت تحویل داده شدند.


«ناصر حاج محمدی» شهردار رشت و «اسماعیل حاجی پور» رییس شورای شهر رشت و تعدادی از مسئولان مدیریت پسماند شهرداری نیز با حضور در جمع اعضای موسسه از مشارکت و همکاری زیست محیطی اعضای این موسسات در روز جهانی پاکسازی زمین  قدردانی کردند.


هرسال به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین، فعالان محیط زیست و طبیعت دوستان در سراسر جهان با حضور در اماکن عمومی شهری همچون پارک ها و خیابان ها و یا سواحل رودخانه ها و دریاها به جمع آوری زباله های شهری و انسانی اقدام می کنند.

این برنامه برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در کشور استونی تحت جنبشی با عنوان Let’s do it  شکل گرفت و امروز در بیش ۱۵۰ کشور جهان دنبال می شود. از اهداف این جنبش علاوه بر پاکسازی توجه به خطرات ناشی از انباشت زباله، یافتن راهکارهای عملی موثر و ایجاد مشارکت و حس مسئولیت در قبال زباله های تولیدی که هیچ گاه تجزیه نمی شوند اشاره کرد. این بزرگترین رویداد جهانی است که برای حفاظت از کره زمین تاکنون برگزار شده است.


گفتنی است همزمان با این حرکت در سطح شهر رشت، تعدادی از گروههای کوهنوردی با عنوان کارگروه محیط زیست کوهنوردان گیلان به نمایندگی از تیم  lets do it گیلان، در ۳ منطقه قله تیرو (جاده پونل به خلخال )، منطقه گردشگری قروق تالش و منطقه چشمه گاسکل و قله سرک عملیات پاکسازی انجام دادند.


همزمان با این برنامه در یک حرکت زیست محیطی دیگر نیز از سوی موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما ، کناره و حاشیه رودخانه زرجوب رشت مورد پاکسازی زباله های شهری قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.