ممانعت های محلی، علت تعلیق اجرای ۸ کیلومتر از آزاد راه رشت- قزوین

0 520

یک کارشناس حمل و نقل با انتقاد از طولانی شدن ساخت قطعه باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت گفت: ۸ کیلومتر از آزاد راه رشت- قزوین باقی مانده و علیرغم اعلام آمادگی مدیریت برنامه بودجه در تامین اعتبار قطعه ساخته شده اما هنوز اقدامی برای تکمیل بخش باقی مانده صورت نگرفته. چه کسی پاسخگوی معطل ماندن سرمایه‌گذاری انجام شده دراین پروژه است؟

«سعید قصابیان» افزود: این آزاد راه با هزینه هنگفت بین قزوین و رشت ساخته شده است تا در زمان سفر صرفه‌جویی شود اما ساخته نشدن قطعه ۸ کیلومتری بین رودبار و منجیل موجب توقف مسافران  درجاده قدیم رودبار و هدر رفت زمان در طول مسیر آزاد راه شده است.

به گفته این کارشناس «۴۰۰ میلیارد تومان» اعتبار در نظر گرفته شده فقط برای ساخت باند رفت آزاد راه است و باند برگشت در همان جاده قدیم و در جوار مرکز فروش زیتون باقی می ماند. حال این پرسش جدی مطرح می‌شود که پس تکلیف باند برگشت چه خواهد بود؟ اگر باند برگشت اجرا نشود اتمام باند رفت چه حاصلی دارد؟

قصابیان تاکید کرد: نفوذ و قدرت زیتون فروشان رودباری موجب عدم تکمیل آزاد راه بوده و در این باره کمبود منابع مالی وجود ندارد. دولت نیزعلی رغم هزینه های هنگفت از سرمایه ملی درساخت این آزاد راه تا کنون موفق نشده در مقابل یک گروهِ محدودی از زیتون فروشان رودباری بایستاد و این نشانه ناتوانی دولت است.

در این باره پیشتر «محمد صالح ضیایی» فرماندار رودبار در دیدار با زیتون فروشان رودباری گفته بود: شهرهای رودبار، رستم آباد ، منجیل و لوشان با احداث آزاد راه و راه آهن آسیب دیدند و مردم شهرستان هیچ نفعی از این پروژه ها ندارند. اما مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای ترمیم خسارت‌های احداث آزاد راه در رودبار قول داده‌اند.

وی گفت: احداث و عبور مسیر برگشت باقیمانده آزادراه از داخل شهر رودبار قطعی شده و همکاری و همراهی شهرستان را برای اجرای این پروژه داریم.

حجت الاسلام «سید حسن سید محمدی» امام جمعه رودبارهم بر ادامه تکمیل آزاد راه از شهر رودبار و وارد نشدن خسارت بر زیتون فروشان تاکید کرد و گفته بود: مسئولان استان گیلان باید به رودبار نگاه توسعه‌ای داشته باشند و این پروژه‌ ملی را به گونه‌ای درشهرستان اجرا کنند که کمترین خسارت متوجه شهروندان رودبار شود.

«خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در جریان سفر به گیلان با اشاره به اتمام تجهیز کارگاه و رفع مشکل معارضان گفته بود: در طراحی باقی مانده آزادراه رشت- قزوین در محدوده منجیل، از بین نرفتن کسب و کار مردم رودبار یکی از فاکتورهای مهم است که به همین دلیل این آزادراه طوری طراحی شد تا مسیر رفت از داخل باند آزادراه و مسیر برگشت از مسیر فعلی شهر رودبار عبور کند تا گلوگاه ترافیکی رفع شود و آسیبی به کسب و کار هموطنان در رودبار وارد نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.