حفاظت از تالاب انزلی، نیازمند مشارکت مردم

0 351

دادستان بندرانزلی  خواستار ورود مردم شهرستان انزلی در صیانت و حفاظت از تالاب انزلی شد. «سید رحمان سیدزاده » با اشاره به اینکه تالاب انزلی از تالاب های مهم کشور و حتی بین المللی است، گفت: نیازمند کار جهادی برای جلوگیری از تصرف تالاب انزلی هستیم و می توانیم مردم را وارد عرصه صیانت از تالاب کنیم.

وی افزود: در برخورد با فساد مصلحت جایگاهی ندارد، زیرا مردم آسیب می بینند و اعتمادشان به قوه قضاییه و نظام کم می شود. حفاظت از تالاب انزلی نیازمند کار جهادی است لذا برای جلوگیری از تصرف تالاب انزلی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

دادستان بندرانزلی با اشاره به اینکه تاکنون در ۹۴۱ هکتار از تالاب انزلی طرح های هادی اجرا شده است، گفت: در مراجعه به حریم تالاب، شاهد فعالیت زراعی برخی از شهروندان هستیم که معیشتی ندارند، قطعا معیشت مردم دغدغه دادگستری است، اما وقتی قانون وضع می شود، ما ملزم به رعایت قانون هستیم. اما  از امور آب استان خواستیم اگر امکان واگذارای و یا اجاره با شرایط خاص و طبق ضوابط قانونی وجود دارد، انجام شود و این واگذاری باید همراه با ضمانت اجرایی و مشارکت فعال شهروندان باشد، البته نه در مناطق آبی تالاب و حریم کنفوانسیون بین المللی رامسر.

وی افزود: دربرخی از موارد متاسفانه شاهد آتش زدن نیزارهای تالاب هستیم، جهت جلوگیری از هرگونه تصرف سودجویان باید بلافاصله نقشه UTM تهیه شود تا با افراد متصرف و سودجو برخود قانونی صورت بگیرد.

دادستان بندرانزلی، با اشاره به بازدید نماینده شورای حفظ حقوق بیت المال استان از ساحل جهت جلوگیری از هرگونه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز، گفت: این بازدیدها در ایام تابستان با جدیت بیشتری انجام می شود و نقشه ساحل ۴۷ کیلومتری را تاکنون نداشتیم که با پیگیری های صورت گرفته، تهیه شد. درمقابله با هرگونه تصرف سودجویان در حریم ساحل و تالاب، مصر هستیم. حداقل هر هفته یک مورد تخریب سازه های غیرمجاز در حریم ساحل داریم و برای هر گونه ساخت و ساز که مجوز قانونی نداشته باشد اعلام جرم می کنیم.

گفتنی است سال گذشته احیای طرح تالاب انزلی با استفاده از فناوری نانو ذرات تیتانیوم معروف به «بایوجمی» با ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انزلی متوقف شد. همچنین دادستان بندرانزلی درخصوص اجرای طرح بایوجیمی درتالاب انزلی علیه عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اتهام تخریب محیط زیست اعلام جرم کرده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.