خودداری دستگاههای اجرایی از خود اظهاری املاک مازاد

چرا مولد سازی در گیلان استقبال نشد؟

0 153

مولد سازی طرحی که دولت در راستای تامین کسری بودجه کشور با فروش اموال مازاد دستگاه ها از سال گذشته به دنبال اجرای آن است در گیلان چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

روز گذشته استاندار گیلان با انتقاد از برخی از دستگاه‌ها در اجرای این طرح گفت: برخی دستگاه ها دولتی در طرح مولدسازی جدی نیستند در حالی که این یک تکلیف است و باید هرچه سریعتر در این بخش اقدامات لازم را انجام دهند.

در حالیکه به گفته مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان، سال گذشته از محل مولد سازی و فروش املاک مازاد دستگاههای دولتی چیزی حدود ۷۱ میلیارد تومان درآمد برای استان حاصل و به حساب خزانه دولت واریز شد، اکنون این سوال مطرح می‌شود چه عاملی موجب عدم استقبال دستگاههای دولتی در اجرای این طرح شده است؟ سرنوشت طرح مولد سازی در استان به کجا رسید؟

در همین رابطه «علیرضا نوروزی بهمبری» مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان با بیان اینکه سال گذشته دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، شیلات و جهاد کشاورزی املاک باارزش خود را در قالب طرح مولدسازی به فروش رساندند به مرور گفت: امسال با مشکل عدم شناسایی املاک از سوی دستگاهها مواجه هستیم.

وی با تاکید به اینکه امسال به دنبال فروش املاک نیستیم و هدف تهاتر املاک با مشارکت بخش خصوصی و ارزش افزایی املاک مازاد است ادامه داد: باتوجه به آیین نامه‌ هیات عالی مولدسازی، تهاتر و مشارکت دارایی های دولت باید ظرف ۲ سال آینده اجرایی شود. این کار باشناسایی املاک مازاد دولت امکان پذیر است که متاسفانه همکاری دستگاهها در سال جاری مطلوب نبوده است. ما اصلا شناخت و اطلاعات کاملی از املاک مازاد دستگاهها نداریم .

نوروزی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی مکلفند برای ادامه پروژه های عمرانی خود از طریق تهاتر املاک و مشارکت با بخش خصوصی بودجه لازم را کسب کنند افزود: ما در مقوله خود اظهاری املاک و پروژه های نیمه تمام دستگاه ها نتیجه مطلوب ندیدیم. از اینرو قصد داریم با طراحی مکانیزمی از مشاورین آشنا با املاک دستگاهها و مکان آنها دعوت کنیم تا این املاک هر چه زودتر شناسایی و مشکلات اعتباری پروژه های عمرانی نیمه تمام و معوقات پیمانکاران از این طریق حل شود.

لازم به ذکر است؛ سال گذشته نام ۱۶ مدرسه ساخته شده توسط خیرین مدرسه ساز استان در لیست املاک مازاد آموزش و پرورش قرار گرفته بود که واکنش های زیادی از سوی خیرین به همراه داشت .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.