درگذشت نورالدین هاشمی تکلیمی

معلم اخلاق و محقق فرهنگ بومی گیلان درگذشت

1 190

«سید نورالدین هاشمی» محقق فرهنگ بومی و از فرهنگیان خوشنام رشته ادبیات دبیرستانهای گیلان و رشت در دهه ۶۰ و ۷۰ درگذشت.

مرحوم هاشمی طی ۳۰ سال به عنوان معلم در مدارس مختلف رشت مشغول تدریس ادبیات فارسی بود و در عین حال مهرِ تمام نشدنی هم به فرهنگ گیلان از جمله گویش زادگاه مادری‌اش رودبار داشت.

هاشمی در کنار شغل معلمی و تدریس ادبیات فارسی از علاقه مندان به فرهنگ بومی گیلان بود و تجربه چند متن تالیفی را داشت. همچنین او بعد از چند سال تحقیق میدانی در سال ۱۳۹۱ «پژوهشی در گویش رودباری» همراه با دستور گویش را توسط نشر حرف‌نو روانه بازار کتاب کرد.

هاشمی تکلیمی یکی از محصلان دبیرستان شناخته شده شاپور (بهشتی) رشت بود. او سال ۱۳۳۷ وارد دانشسرای عالی شد و با اخذ لیسانس ادبیات در سال ۱۳۴۳ به خدمت آموزش پرورش درآمد.

هاشمی در دهه ۷۰ علاوه بر شغل معلمی در کادر اداری روزنامه گیلان امروز هم مشغول فعالیت شد و پس از بازنشسته شدن در سال ۱۳۷۳ اوقات بیشتری را در این روزنامه استانی سپری کرد. همچنین طی سال‌های گذشته مطالبی به قلم هاشمی در این روزنامه منتشر شد.

کانال تلگرامی مجله گیله وا هم با تایید خبر درگذشت این چهره فرهنگی نوشت: هاشمی که متولد ۱۳۱۶ در تکلیم رودبار بود، سی ام آبان ۱۴۰۲ در رشت در گذشت و در وادی باغ رضوان به خاک سپرده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.