دهیاران مقصر اصلی ساخت وساز غیر مجاز در روستاهای رشت

فرماندار رشت عنوان کرد:

0 658

تغییر کاربریهای غیرمجاز و تخلفات ساخت و ساز در شهرستان رشت، انتقاد شدید فرماندار رشت را در پی داشت. بعد از اینکه هفته گذشته اعلام شد دو شهرستان رشت و صومعه سرا در صدر بیشترین تخلفات ساخت وساز و تغییر کاربریهای غیر مجاز قرار دارند، «علی فتح اللهی» فرماندار رشت نیز مقصر اصلی ساخت و سازغیرمجاز در روستاهای شهرستان را دهیاران عنوان کرد.

 فرماندار رشت در جلسه‌ی کارگروه ویژه‌ی پیشگیری و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییرکاربری غیر مجاز شهرستان، با تأکید به اینکه برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز نیازمند اخذ تصمیمات با قابلیت اجرایی هستیم گفت: ساخت و ساز غیرمجاز یک شبه از خاک سر برنمی‌آورد بلکه یک یا دو سال طول می‌کشد تا ملکی احداث شود.

فتح اللهی خواستار پاسخگویی دهیاران شد و افزود: مگر وسعت روستا چقدر است که دهیاران از شروع ساخت وساز اطلاع ندارند؟

وی تأکید کرد: بخشداران، اعضای شوراهای روستایی و دهیاران منطقه باید در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز پاسخگو باشند، بخشدار باید دهیار را نسبت به گزارش مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها آگاه کند تا خلافی رخ ندهد.

درهمین رابطه «مانی زرشکی» بخشدارمرکزی شهرستان رشت در گفتگو با مرور از تشکیل کمیته بازرسی از سوی دهیاران و پیگیری امور ساخت وساز از طریق کارشناسان فنی بخشداری و فرمانداری خبرداد و گفت: کلیه دستورالعملهای لازم برای برخورد و جلوگیری از ساخت وساز غیر مجاز به دهیاران شهرستان ابلاغ شده است.

زرشکی به طرح روستاگردی با همکاری بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: تیم بازرسی متشکل از کارشناسان فنی فرمانداری و بخشداری در فضای ساخت وساز داخل طرحهای هادی روستایی حضور پیدا کرده کلیه ساخت وسازها را رصد می‌کنند. همچنین دراین بازرسی‌ها اگر ساخت و سازی خارج از طرح هادی مشاهده شود بلافاصله به امور ارضی جهاد کشاورزی گزارش می‌شود.

بخشدار مرکزی رشت با بیان اینکه در شهرستان رشت ۳۰۰ روستا و دربخش مرکزی ۷۰ روستا وجود دارد اضافه کرد: ازاین تعداد ۶۷ روستا شورای اسلامی و ۶۴ روستا دهیاری فعال دارد.

 وی گفت: بیشترین تغییرکاربری و تخلفات ساخت وساز در روستاهای هدف گردشگری شهرستان رشت گزارش شده است.

پیشتر نیز«حسن گیلانپور راد» مدیر امور اراضی گیلان با اشاره به صدور ۱۰۵ مورد اخطار توقف تغییر کاربری در اراضی کشاورزی به مرورگفته بود: تغییر کاربری در اراضی روستایی خارج از طرحهای هادی نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته است.

گفتنی است روستاهای هدف گردشگری شهرستان رشت شامل آلمان، پستک، منکوده، خاقان و سقالکسار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.