راههای روستایی آستارا محروم از ایمن سازی

0 492

راه برخی از روستاهای آستارا به علت رانش زمین ناامن بوده و برای ساخت دیوار حائل و ایمن سازی مسیر، به ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

«رمضان دانش» رئیس اداره راهداری آستارا گفت: محور آستارا – اردبیل از راه‌های پرتردد شمال کشور و مسیر ارتباطی استان‌های گیلان و اردبیل است و با امکانات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، در نقاط دارای ریزش و اطراف پل‌های فاقد حفاظ شن ریزی و مانع بتنی ایجاد شده است اما  راه روستاهای این شهرستان از جمله سیج، دگیرمانکشی، چملر، آق مسجد و فندق پشته به علت رانش زمین  و تردد وسیله نقلیه سنگین ناامن  است که نیازمند ساخت دیوار حایل هستند.

وی افزود: مسیر پرتردد منطقه آق‌چای در محور آستارابه اردبیل برای رانندگان مشکل ایجاد کرده است که درسه نقطه  ازاین مسیر تسطیح شانه خاکی، شن ریزی و دیوار حائل  ایجاد شد.
در این باره پیشتر نیز فرماندارشهرستان آستارا خواستار تامین اعتبار لازم نسبت به تکمیل برخی از طرح های زیرساختی و توسعه ای روستاهای این شهرستان شده بود.

«حسن رستم زاد» در بازدید ازبرخی روستاهای آستارا گفته بود: دهیاری و شورای اسلامی روستاها خواستاربهسازی راه هستند و باید دستگاه های متولی در این راستا مشارکت کنند.

وی افزود: راه میه کومه، سلی و گونش به غیر از استفاده روستائیان، با توجه به وجود آبشاری زیبا در مسیر آن نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد و بهسازی آن برای درآمدزایی و اشتغال روستائیان ضروری است. لذا مدیران باید به صورت جهادی و صادقانه در راستای حل مشکلات روستاها و توسعه راههای روستایی تلاش کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.