رشد ۳۴ درصدی ورود مسافر به گیلان در اربعین

0 340

درحالی که معاون علوم پزشکی استان از احتمال افزایش بیماران کرونایی گیلان تا ۶ روز آینده هشدار داد و گفت: با تدوام تعطیلی در پایتخت و ادامه‌ی سفرها به گیلان، ارایه‌ی خدمات سیستم بهداشت و درمان استان به جمعیتی بیش از جمعیت گیلان سخت خواهد شد اما درعین حال بنا براعلام اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، درتعطیلات اربعین ، ورود خودروهای مسافرین به استان با رشد ۳۴ درصدی همراه بود.

«آبتین حیدرزاده» معاون علوم پزشکی گیلان، با اعلام خبر افزایش ۲۵ درصدی بستری های کرونایی گیلان نسبت به دو هفته‌ی قبل گفت: درحال حاضر متوسط دوره کمون کرونا شش روز است که در نتیجه بعد از یک هفته به اوج مبتلایان ناشی از مسافرت های هفته اخیر می رسیم.

آبتین حیدرزاده با بیان اینکه نزدیک به ۳۷۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، اضافه کرد: در حالیکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار جدید در بیمارستانهای گیلان بستری شده اند، به دنبال افزایش مبتلایان با کاهش ترخیصی ها به واسطه وخامت حال بیماران مواجه هستیم.

با توجه به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی از خودداری مسافرتهای جدید به گیلان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از رشد ۳۴ درصدی در ورود به استان و ۲۵ درصدی در خروج از استان در تعطیلات اربعین خبر داد و گفت: در مجموع ۲۹۳ هزار و ۳۳۳ وسیله نقلیه در گیلان تردد داشتند.

«فریبرز مرادی» با اشاره به وضعیت تردد خودرو درمحورهای استان در تعطیلات اربعین، گفت: از ۱۶ لغایت ۱۸ مهرماه امسال ۱۵۳ هزار و ۱۷۱ وسیله نقلیه وارد استان و ۱۴۰ هزار و ۱۶۲ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، بیشترین میزان ورودی به استان را از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با تعداد ۲۷ هزار و ۴۴۱ وسیله نقلیه دانست و گفت: بیشترین میزان خروجی از استان نیز از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با تعداد ۳۱ هزار و ۶۶۲ وسیله نقلیه بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.