رفع مشکلات حافظان محیط زیست انزلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خواستار شد:

0 295

درک و دریافت مشکلات محیطبانان این سرزمین کار دشواری نیست. محیط بانانی که داستان رنج‌ها و مظلومیتشان هر چند وقت یک‌بار به دنبال اتفاقی دردناک در دل طبیعت رنجور کشورمان بر سرزبان‌ها می‌افتد و مدتی بعد به فراموشی سپرده می‌شود. حکایت دشواری‌های حرفه‌ی خطیر محیطبانی که دربرگیرنده‌ی طیفی وسیع مشکلات از اوضاع و احوال وضعیت شغلی و دستمزد تا  دراختیار داشتن تجهیزات لازم و برخوردار بودن از حمایت های قانونی را دربر می‌گیرد، بر کسی پوشیده نیست اما رفع این مشکلات انتظاری چندین و چند ساله است که هنوز به سرانجام نرسیده است. مشکلاتی که رفع آن با برگزاری جلسات و سخن گفتن از تریبون‌های مختلف میسر نیست و نیازمند عزم، پیگیری و مشارکت جدی و همگانی مدیران استانی  و کشوری و نمایندگان مجلس در سطح ملی است.

 در این رابطه روابط عمومی  اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، روز دوشنبه ۵ دیماه، از بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، همراه  با هیات همراه از پاسگاه سرمحیط بانی قلم گوده در شهرستان انزلی خبر داد.  گفتنی است که در جریان این بازدید « سید حسن جعفری» سرپرست اداره حفاظت محیط زیست انزلی و «مهرداد جانی» فرمانده پاسگاه سرمحیط‌بانی قلم گوده، دغدغه‌ها و مشکلات کاری  و اجرایی را به سمع و نظر مدیر کل استان رساندند. مدیرکل محیط زیست گیلان نیز پس از شنیدن دغدغه‌ها و فعالیت‌های همکاران بر ضرورت حفاظت هر چه بهتر از محیط زیست و لزوم رفع مشکلات  شهرستان تأکید  کرد.

 «حمزه عشوری» همچنین  ضمن  تشکر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی محیط‌بانان، آنها را خط مقدم حفاظت از محیط زیست و انفال الهی دانست و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته حفاظتی  همکاران در تالاب انزلی قرار گرفت.

وی  اظهار کرد: زحمات شبانه‌روزی محیط‌بانان حقیقتا ستودنی است و قطعا تلاش خواهیم کرد با اقداماتی همچون  بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی این قشر زحمتکش و بی‌ادعا، پاسخگوی بخشی از تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان باشیم.

 به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان دستورات لازم جهت رفع موانع و مشکلات حافظان محیط زیست منطقه را صادر کرد.

 بی‌تردید  شنیدن این خبر بارقه‌ای از امید در دل محیطبانان و همچنین کنشگران و دوست‌داران محیط زیست استان گیلان پدید می‌آورد. و البته این امید افزون می‌شود، وقتی  که اقدامات متعاقب  این بازدید  در راستای بهبود اوضاع و احوال محیط‌بانان منطقه را به زودی شاهد باشیم؛ چرا که باور داریم حفاظت از محیط زیست ارزشمند و حساس  گیلان  در گرو فعالیت محیط‌‌ بانان متعهد، دلسوز و کارآمدی‌ست که از حمایت‌ها و امکانات لازم برخوردار باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.