زنان بیش از مردان درگیر آلزایمر می‌شوند

در همایش آلزایمر خشکیبجار عنوان شد؛

0 161

در همایش بیماری آلزایمر و راهکاری جلوگیری از آن اعلام شد؛ زنان بیش از  مردان در معرض بیماری آلزایمر قرار دارند.

در همایش آلزایمر که عصر شنبه ۲۵ آذر با حضور جمع کثیری از مردم و روان شناسان توسط تشکل پیشگامان توسعه خشکبیجار برگزار شد؛ «نبی پور» عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تشریح  بیماری آلزایمر، علت بیماری، سنین شروع بیماری، نشانه ها، راهکارهای جلوگیری از ابتلا و نحوه ارتباط با بیمار پرداخت.

وی با تاکید به اینکه زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند تصریح کرد: این بیماری ریشه ذهنی دارد و در ابتدا حافظه کوتاه مدت بیمار درگیر شده و بعد از مدتی وی  دچار زوال عقلی می شود.

گفتنی است برگزاری همایش آلزایمر از تازه ترین برنامه های تشکل مردمی پیشگامان توسعه خشکیبجار در هفته گذشته بوده است. پیش از این اقداماتی همچون چهار بانده شدن جاده خمام به خشکبیجار و لشت نشا، آموزش بازیگری برای نسل جوان، همایش گردشگری، محیط زیست و ساخت و ساز قانونمند، عصر شعر و ادبیات قصه خوانی باحضور چهره های فرهنگی استان و ده ها فعالیت دیگر از جمله برنامه های اجرا شده توسط تشکل مردمی پیشگامان توسعه خشکیبجار اجرا شده است.

لازم به ذکر است؛ گیلان رتبه اول سالمندی کشور را دارد و احتمال درگیری سالمندان گیلانی به این بیماری بیش از سایر نقاط کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.