سفر ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۷۴ نفر به گیلان

0 224

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از سفر ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۷۴ نفر به گیلان در ایام نوروز خبر داد که این رقم نسبت به نوروز سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.

«ولی جهانی» گفت: ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۹ درصدی داشته است.

وی رقم گردشگران خارجی اقامت کننده در استان را در این مدت ۳۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: میزان اقامت گردشگران خارجی در گیلان نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: ملیت گردشگران خارجی سفر کننده به گیلان از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان، کره و سوئد گزارش شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: طی تعطیلات نوروزی از تاسیسات گردشگری استان هم ۷۸۴ بازدید توسط تیم های نظارت و بازرسی انجام شد که در نتیجه ۲۴۹ مورد از این واحد تشویق شدند۱۲۲ مورد تذکر گرفتند و ۲ مورد هم در شهرهای رودبار و سیاهکل تعلیق و تعطیل شده اند.

جهانی، رعایت نکردن موارد بهداشتی و قوانین و مقررات اجرایی را از دلایل تعطیلی و تعلیقی ۲ واحد گردشگری در گیلان اعلام کرد.

لازم به ذکر است:گیلان دارای سه هزار و ۴۸۳ واحد تاسیسات گردشگری است که حدود ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.