سه شهرستان گیلان به فیبر نوری مجهز می‌شود

1 793

شرکت پیمانکاری صبانت گرمسار که از اواخر سال ۹۵ پروژه‌های پیمانکاری خود را در استان گیلان آغاز کرده مجری طرحی است که بنا دارد تجهیزات فیبر نوری را برای اینترنت استان اجرا کند.

به گزارش مرور، درحالی که یک سال از شروع پروژه‌های این شرکت می‌گذرد، تقریبا دو سال دیگر نیز مشارکت این شرکت در توسعه‌ی زیرساخت‌های فیبر نوری استان گیلان ادامه دارد. این شرکت که گویا برای توسعه‌ی پروژه‌ی دیگری به گیلان آمده بود در یکی از مناقصه‌های مخابرات شرکت کرد و توانست امتیاز توسعه‌ی زیرساخت های اینترنت گیلان را به دست آورد.

این شرکت پیمانکاری قرار است مراحل تجهیز کاربران به فیبر نوری را از مرکز مخابراتی تا منزل مشترکان انجام دهد. آنطور که مدیران این مجموعه به مرور می‌گویند در حوزه‌ی تجهیزات اینترنت خانگی این جدیدترین تکنولوژی موجود است که بناست در شهر رشت و برخی از شهرهای دیگر همچون کوچصفهان، لاهیجان و لنگرود نیز اجرایی شود.

اینترنت گیلان چشم‌انتظار خطوط فیبر نوری

سال‌هاست که تکنولوژی فیبر نوری به کمک فناوری ارتباطات آمده است تا سرعت انتقال عملیات‌های شبکه‌ای افزایش پیدا کند. سرویس‌های اینترنتی فیبر نوری می‌توانند تا پهنای باند سیصد مگ بر ثانیه را نیز پشتیبانی کنند. این سرویس اکنون در بسیاری از نقاط گیلان قابل واگذاری‌ است. این خطوط قرار است جایگزین کابل‌های مسی شوند که پیش از این برای دسترسی اینترنت خانگی به کار می‌رفتند و در بهترین حالت از چهار الی هشت مگابایت پهنای باند پشتیبانی می‌کردند.

تکنولوژی فیبر نوری با این خواص مشخص می‌تواند مشکل بسیاری از کاربران را که در تهیه‌ی اینترنت مشکل دارند، حل کند. شرکت مخابرات استان گیلان در قالب طرحی که مجری آن شرکت صبانت گرمسار است، برای تشویق مردم به جایگزینی کابل مسی با فیبر نوری تسهیلاتی ارائه داده است تا بتوان با کمترین قیمت خطوط مسی را با خطوط نوری تعویض کرد. مسئول روابط عمومی شرکت صبانت گرمسار در گفت‌وگو با مرور گفت: مشترکان می‌توانند به صورت داوطلبانه برای دریافت تجهیزات فیبر نوری اقدام کنند. علاوه بر شهر رشت در کوچصفهان، لاهیجان و لنگرود نیز مردم می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به مراکز مخابراتی این شهرها مراجعه کنند.

1 نظر
  1. گلسر می گوید

    فقط برای قسمتهای کوچکی از لاهیجان که افراد پولدار در آنجا سکونت دارند فیبر نوری برقرار شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.