صادر شدن مرغ از گیلان به شهرهای دیگر، علت گرانی

0 485

میانگین قیمت مرغ در بازار مصرف گیلان به کیلویی ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است که در این وضعیت مسئولان خبر از کاهش قیمت ها می دهند. کاهش هایی که به نظر می رسد مقطعی باشد.

در همین زمینه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بسیاری از نقاط کشور به دلیل کاهش جوجه‌ریزی گفت: با ورود مرغ تولیدی گیلان به بازار مصرف، قیمت آن ظرف دو هفته آینده کاهش پیدا می‌کند.

«حجت علی اکبرنژاد»، افزایش قیمت مرغ به علت کاهش جوجه‌ریزی در استان‌هایی نظیر اردبیل، زنجان، قزوین و البرز را مورد اشاره قرار داد و افزود: با خنک شدن هوا در روزهای آینده و تزریق تولیدات جدید به بازار انتظار داریم قیمت مرغ در گیلان و سایر استان‌ها تا دو هفته آینده کاهش پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر سهم زیادی از مرغ تولیدی گیلان به سمت بازارهای مصرف استان‌های ذکر شده صادر می‌شود عنوان کرد: به علت شدت گرما در هفته‌های اخیر استان‌های همجوار گیلان با معضل کاهش جوجه‌ریزی و عدم وزن گرفتن مرغ‌های تولیدی خود مواجه شده‌اند.

اکنون خبر رسیده است که حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه در تیرماه در حال پرورش و عرضه به بازار هستند تا اندکی از این بازار ملتهب را آرام کنند.

این در حالیست که گیلان یکی از قطب های اصلی تولید مرغ در کشور است . واحدها و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ تولید مرغ در استان گیلان در حال حاضر علاوه بر پوشش نیازهای داخل استانی و صادرات به مراکز و شهرهای همجوار، در حال حاضر سهم بسیار قابل توجهی از نیاز بازار تهران را نیز تأمین می‌کنند. بنابراین یکی از دلایل گرانی مرغ در گیلان به دلیل تامین نیاز شهرهای دیگر کشور است. طبق اخبار رسیده قیمت مرغ در شهرهای یاد شده به ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان رسیده است و این موضوع موجب توزیع مرغ از گیلان به آن شهرها شده است. به نظر می رسد با این روند مشابه که هر چند ماه یکبار اتفاق می افتد شهروندان گیلانی نیز به دلیل کمک به تامین بازار مرغ شهرهای دیگر باید گرانی را همچنان تجربه کنند تا جوجه ریزی های صورت گرفته به مرحله آمادگی و عرضه به بازار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.