ضعف شهرداری صومعه سرا در نگهداری جایگاههای سوخت CNG

0 432

جایگاه سوخت CNG شهرداری صومعه سرا که تنها جایگاه درون شهری این شهر است، مدت ۴ ماه در تعطیلی به سر می‌برد. این موضوع موجب تجمع شهروندان صومعه سرایی در سایر جایگاه‌های سوخت و ایجاد صفهای طویل در آنها شده است. این درحالیست که نگه داری این جایگاه در اختیار شهرداری صومعه سرا قرار دارد و اختلافات مدیریت شهری مانع از تخصیص منابع مالی برای رفع مشکل این جایگاه تاکنون بوده است.

«سید سعید انصاری» رییس CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در پاسخ به سوال مرور مبنی بر دلیل تعطیلی این جایگاه گفت: جایگاه‌های سوخت گاز در اختیار بخش خصوصی و شهرداریها براساس قرارداد فروش با شرکت فراورده‌های نفتی استان بعد از معرفی زمین وساخت ابنیه موظف به نگهداری تجهیزات CNG و کمپرسورهستند و شرکت فراورده‌های نفتی فقط نصب و راه‌اندازی تجهیزات خریداری شده را عهده دار است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت ۴ ماه از بروز مشکل در تجهیزات وغیرفعال شدن این جایگاه، اختلافات داخلی شهرداری با شورای شهر صومعه سرا مانع از تامین منابع مالی برای رفع مشکل جایگاه CNGدرون شهر شد و شهرداری نتوانست تجهیزات جدید را خریداری کند. ازا ینرو شرکت پخش فراورده‌های نفتی مکاتبات متعددی با استانداری و دادستانی داشت و پیگیر موضوع بودیم که در نهایت بخشی ازهزینه‌های مورد نیاز برای خرید تجهیزات جایگاه توسط شهرداری انجام شده وهم اکنون همکاران ما درجایگاه برای تعمیرات حضور دارند.

انصاری تأکید کرد: شهرداری صومعه سرا، دارای ۳ جایگاه سوخت گاز است که ضعف زیادی در نگه داری آنها دارد و متأسفانه شهرداری درآمدهای حاصله از جایگاه درون شهر را بجای نگه داری و تعمیر تجهیزات، صرف کارهای دیگر کرد که منجر به تعطیلی ۴ ماهه این جایگاه شد. این درحالیست که ما در استان شرکتهای تخصصی مجاز CNG برای فعالیت و نگه داری تخصصی جایگاه‌ها داریم.

وی افرود: ناحیه صومعه سرا و ماسال دارای ۹ جایگاه سوختCNG هستد که ماهانه حدود ۲ میلیون و۳۰۰ هزار مترمکعب مصرف گاز دارند.

گفتنی است گیلان دارای ۱۰۰ جایگاه سوخت گاز CNG است که ماهانه بالغ بر ۳۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز دارند. ناحیه مرکزی رشت و شفت نیز با برخورداری از ۳۰ جایگاه فعال، ماهانه بالغ بر ۱۱ میلیون متر مکعب مصرف سوخت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.