طولانی شدن بازآفرینی محله خواهر امام

0 501

بر اساس آمارها حدود ۷۰۰ هکتار محله ناکار آمد میانی در شهر رشت وجود دارد که درسالهای اخیر مدیریت شهری با اجرای پروژه باز آفرینی در صدد احیا ، توسعه پایدار و رونق اقتصادی دراین مناطق برآمده است.

تمرکززدایی در حوزه خدمات شهری و اجتماعی از اهداف بازآفرینی در بافت فرسوده رشت عنوان شده است . پیاده راه شهرداری رشت ، خواهر امام و تالاب عینک از جمله این مناطق هستند. پروژه باز آفرینی محله خواهر امام رشت از سال ۱۳۹۴ آغاز شدT اما به درازا کشیده شدن این پروژه موجب گلایه و اعتراض شهروندان و کسبه شده است.

«اسماعیل حاجی پور» رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز با اشاره به اینکه ساکنین و کسبه این محله از روند پروژه بازآفرینی رضایت ندارند گفت: متاسفانه در روند اجرای این پروژه مواردی از جمله بولارد را به شهرداری تحمیل کرده اند. متاسفانه وضعیت این پروژه  چندان رضایتبخش نیست و مبلمان شهری و طراحی درآن می توانست بهتر انجام شود. لذا پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت باید هر چه سریعتر تکمیل شود.

«رضا رسولی»عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز گفت: ۷۰  درصد از مشکلاتی که پیرامون پروژه  باز آفرینی خواهر امام رشت وجود دارد از بُعد شهرسازی است. وی خواستار توجه به طراحی و ترافیک در باز آفرینی این محله تاریخی رشت شد.

گفتنی است چندی پیش تعدادی از اهالی و کسبه این محله در اقدامی اعتراضی و نمایشی، پروژه سنگفرش محله خواهر امام را افتتاح کرده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.