«فرامرز کوچکی زاد» پژوهشگر عاشق گیلان زمین درگذشت

1 1,359

قلب پر شور استاد «فرامرز کوچکی‌زاد» معلم، محقق و رییس انجمن آثار و مفاخر شهرستان بندرانزلی در  بیست و دومین روز از اسفند  سال ۱۳۹۸  از تپش ایستاد.   وی که  چهره‌ای  آشنا و محبوب برای بسیاری از اهالی انزلی و  اصحاب فرهنگ و هنر به شمار می‌آمد در طول زندگی پرثمرش، لحظه‌ای دست از تلاش برنداشت.

کوچکی‌زاد که پیش از همه در نگاه مردم انزلی معلمی دلسوز و کاربلد بود روز ۲۶   آبان سال ۱۳۲۸ در رشت  چشم به جهان به گشود. وی  در رشته‌های علوم تجربی، فیزیک و مهندسی کشاورزی به تحصیل پرداخت. زنده یاد کوچکی‌زاد  سال‌ها  در کسوت دبیر به آموزش و پرورش  بندرانزلی خدمت کرد و در ادامه  از سال ۱۳۷۵ به تحقیق و پژوهش در عرصه گیلان‌شناسی پرداخت.

آثار متعددی از  وی در عرصه موضوعاتی چون گیلان‌شناسی، معرفی مفاخر،  موسیقی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی، فیزیک و  کشاورزی منتشر شده است. خاطرات  نیک برجای مانده از سال‌های تدریس زنده یاد فرامرزکوچکی زاد، همچنین سخنرانی‌ها و آثارش  از یاد رفتنی نیست. آنها که او را می‌شناختند می‌دانند که  حضورش همراه باهمسر شاعرش «طاهره شارمی» در بسیاری از محافل فرهنگی و هنری استان همواره  نشان از عشق و شور و کوشش داشت و حالا جای خالی او حسرت و اندوهی عمیق برجای گذاشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.