لاهیجان نامزد پایتخت کتاب ایران شد

0 515

لاهیجان به همراه ۳۷ شهر کشور، نامزد پایتخت کتاب ایران شد.

به نقل از مهر، شهرستان لاهیجان با حضور پررنگ در طرح پایتخت کتاب ایران و نامزدی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ این بار نیز توانست در ششمین دوره این طرح جز ۳۸ شهر راه یافته به مرحله‌ی نیمه نهایی باشد.

ششمین برنامه‌ی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از ابتدای تیرماه با اعلام فراخوان از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی نهادها و سازمان‌های ذیربط از جمله نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی همچون نهاد کتابخانه های عمومی کشور شروع به کار کرد.

داوری مرحله نیمه نهایی و نهایی این رویداد بهمن ماه ۹۸ برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه ۱۱ بهمن ماه امسال در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ برگزار خواهد شد. ششمین پایتخت کتاب ایران در سال ۹۹ و چهار شهرخلاق در زمینه کتابخوانی معرفی خواهند شد.

لاهیجان در چهار دوره از شش دوره پایتخت کتاب ایران حضوری فعال داشت و در دو سال متوالی توانست در لیست ۲۰ شهر نامزد انتخاب پایتخت کتاب ایران قرار گیرد و امسال نیز این شهرستان به عنوان تنها نماینده‌ی گیلان در مرحله‌ی نیمه نهایی حضور دارد. شرایط شرکت در پایتخت کتاب ایران فراهم نمودن بستر مناسب برای ترویج کتاب و کتابخوانی و ارائه مستندات دراین خصوص و همچنین ارائه طرح‌های جدید و خلاق در حوزه‌ی ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.