موج دوم آنفولانزا در راه گیلان

0 373

بیش از یک هزارو ۸۰۰ مورد ابتلا ، مرگ شش نفر و بستری شدن بیش از ۵۰۰ نفر در مراکز درمانی گیلان، آماری بود که بیماری ویروسی آنفولانزا در پاییز سال جاری از خود به جا گذاشت.

به گزارش مرور، موج اول ویروس آنفولانزا که از نوع H1N1 بود و بسیار پرسروصدا و قوی دراستان بروز کرد منجر به مرگ شش نفر و بستری شدن تعداد زیادی از همشهریان گیلانی شد. اکنون «فردین مهرابیان» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از شیوع موج دوم این ویروس درگیلان خبر داده است.

وی به مرور گفت: موج دوم بیماری ویروسی آنفولانزا از نوع B   بوده و پیش بینی می کنیم از اواخر دی تا اوایل بهمن دراستان شیوع پیدا کند.

مهرابیان تاکید کرد: شهروندان به جهت پیشگیری ازمبتلا شدن به این بیماری ویروسی،  باید با رعایت مسائل بهداشتی به ویژه در فضاهای عمومی، از انتقال ویروس آنفلوآنزا جلوگیری کنند.

وی گفت: شستن مرتب دست‌ها، نگه داشتن دهان و بینی با دستمال در مواقع عطسه و انداختن دستمال آلوده داخل سطل زباله در جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوآنزا موثر است. همچنین استفاده از ماسک برای بیماران، حفظ فاصله حداقل یک متری از دیگران هنگام سرفه و عطسه و جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو و پرهیز بیماران از حضور در محل کار و تردد های غیرضروری در اماکن عمومی  از راهکارهای موثر برای مقابله با سرایت بیماری در جامعه می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.