اعلام قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سال جدید

0 419

رییس سازمان چای کشور از ابلاغ قیمت خرید برگ سبز چای خبر داد. «حبیب جهانساز» قیمت برگ‌ سبز چای درجه یک را، ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و درجه دو ۴ هزار و ۷۸۱ اعلام کرد.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه کارخانجات می‌توانند از این پس برای خرید برگ سبز از سازمان چای اقدام و عقد قرارداد کنند گفت: در قیمت خرید برگ سبز چای ۷۵ درصد، سهم کارخانجات در نظر گرفته شده که پس از خرید برگ سبز چای از چایکاران به ۷۵ درصد قیمت به کارخانجات فروخته می‌شود.

 وی افزود: کارخانجات چای نیز در قبال این فروش با سازمان چای عقد قراردادی برای پرداخت مبلغ برگ سبز چای انجام می‌دهند.

رییس سازمان چای با بیان اینکه خرید برگ سبز چای از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود ادامه داد: کارخانجات چای برای عقد این قرارداد می‌توانند از همین امروز به دایره حقوقی سازمان چای مراجعه کنند.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به ساماندهی ناظرین و کارشناسان سازمان چای در کارخانجات گفت: در این راستا مقدمات ساماندهی کارخانجات چای و عقد قرارداد با کارخانجات فراهم شده و سازمان چای آمادگی کامل جهت استقرار کارشناسان برای حضور در مراکز خرید چای را دارد.

گفتنی است: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک امسال در مقایسه با سال گذشته، به صورت میانگین ۴۵ درصد افزایش یافته است. سال گذشته نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک، ۴۶۰۰ تومان و نرخ برگ سبز درجه دو ۳۳۰۰ تومان بود.

میزان سطح باغات چای در دو استان گیلان و مازندران ۲۸ هزار هکتار است که از این میزان ۲۱هزار و ۵۰۰ هکتار زیر سطح بهره برداری و برداشت چای قرار دارند. در سال زراعی گذشته از مجموع برداشت ۱۳۳ هزار تن برگ سبز چای در حدود ۳۰ هزار تن چای خشک بعمل آمد.

 همچنین ۵۰۰۰ هزار هکتار باغات چای رها شده در گیلان وجود دارد که در صورت احیا حدود ۱۰ هزار تن به تولید چای خشک در استان اضافه می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.