نارضایتی ساکنان شهرکهای مسکونی تالش از خدمات عمومی

0 1,171

شهر تالش ۵۴ هزارنفر جمعیتی ثابت دارد که بخشی از آنها در شهرک‌های مسکونی مسکن مهر فجر، مسکن مهر، مهر ثارالله و بهزیستی مسکونی ساکن هستند اما از نحوه‌ی خدمات رسانی در این شهرک‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند. آنها با اینکه در محدوده شهری هستند از نبود آسفالت، آبهای راکد سطحی وسرریز فاضلاب رنج می‌برند و در بلاتکلیفی خودگردانی یا الحاق به شهر روزگار می‌گذارنند و انبوهی از تعهدات انجام نشده بر سر راه ساکنان قرار دارد.

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان تالش درباره شیوه اداره شهرک‌ها به مرور گفت: هر ۴ شهرک هنوز به شهرداری تالش واگذار نشده و خودگردان هستند که هر کدام هیات مدیره جداگانه دارند.

مهناز حسینی نژاد با بیان جزییات مجموعه ۸۰۰ واحدی مسکن مهر و ۳۹۶ واحدی مسکن مهر ثارالله در جنوب شهر تالش اضافه کرد: تمامی واحدهای مهرثارالله واگذار شده، اما کار ساخت و ساز مسکن مهر هنوز پایان نیافته است و تنها ۹۵ درصد واحدها را واگذار کرده‌اند.۴۰ واحد آپارتمان باقیمانده بابت مطالبه مالی ۲ شرکت پیمانکار به آنها تعلق می‌گیرد.همچنین تعهدات شرکت‌های پیمانکار برای محوطه سازی باید انجام شود.

وی با بیان رایزنی‌ها درباره حضور واحد خدمات شهری در این شهرک تاکید کرد: زمین این مجموعه در اجاره ۹۹ ساله دولت بوده و علاوه بر این سندها نیز تفکیک نشده است. تنها واگذاری محوطه به شهرداری تالش مطرح شده که به دلیل هزینه بالای تعهدات از جمله آسفالت این سازمان هنوز پیشنهاد را نپذیرفته و فقط جمع آوری زباله از سوی آنها انجام می‌شود.

نخستین مجموعه ساخته شده در سمت شرقی تالش، مسکن مهرفجر یا همان بسیجیان سابق است که در خیابان جمهوری اسلامی (۲۰ متری) قرار دارد. هوشنگ امانی رییس هییت مدیره این شهرک درباره کم و کاستی‌های موجود گفت: بزرگترین شهرک غرب گیلان با ۱ه زار واحد به شکل کامل ساخته شده و ۵۹۸ واحد پروانه پایان کار ساختمان گرفته‌اند و بیشتر ساکنان عوارض ساختمان شهرداری را می‌پردازند. بقیه بلوکها شامل ۴۰۲ واحد باقیمانده به علت عدم نصب آسانسور پروانه دریافت نکرده‌اند.

امانی با بیان علاقمندی ساکنان برای الحاق به شهر افزود: هیات مدیره شهرک ۲ هزار و ۵۰۰ متر زمین به شهرداری تالش واگذار کرده، ولی شهرداری تنها زباله انباشته ورودی را هر۳ روز یکبار جمع‌آوری می‌کند وخبری از خدمات شهری نیست.

وی با انتقاد ازعدم رسیدگی به وضع ساکنان بیان کرد: علاوه بر مشکل خدماتی، حضور فروشندگان موادمخدر، افراد بزهکار و مشکلات اخلاقی و اجتماعی آنها در کنار دزدی از ساکنان سبب ناامنی در این مجموعه باحدود ۳هزار نفر جمعیت شده است.

مسکن مهر بهزیستی هم اگرچه مشکل ناامنی ندارد اما مشکل انباشت زباله و مدیریتی در آنجا هم بیداد می‌کند. تاکنون ۱۶۲ آپارتمان از ۱۹۲ واحد آن به بهره برداری رسیده که جا دارد به دلیل وضع ویژه افراد کم توان ومددجو برای آینده آن فکری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.