نمایش “سندروم” در تماشاخانه نارون رشت

0 233

 نمایش ” سندروم” به نویسندگی و کارگردانی پدرام پریچهره از اول تا  هشتم دی ماه در تماشاخانه نارون شهر رشت به روی صحنه می‌رود.

” سندروم” قصه‌ی غصه‌های یک خانواده است. خانواده‌ای در انتظار  به دنیا آمدن یک فرزند است که یک تماس تلفنی خبر از طالع کودک می‌دهد و شادی و آرامش را از آنها می‌گیرد اما مگر چه خبری در پشت تلفن به پدر داده شده .

پدرام پریچهره که علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، دانش آموخته‌ی زیست مولکولی تا مقطع ارشد است رنج و درد کودکان دچار سندروم و خانواده های درگیر معلولیت فرزندانشان را خوب می‌شناسد و همین را دستمایه خلق یک نمایشنامه و اجرای آن بر صحنه نمایش کرده است.

هدف او از آفرینش این اثر آگاه‌سازی جامعه است چرا که می داند کودک مبتلا به سندروم  در صورت تولد باید یک عمر رنج معلولیت را تاب بیاورد و خانواده را نیز گرفتار انواع مشکلات عاطفی، اجتماعی و اقتصادی کند.

عوامل این نمایش عبارتند از : نویسنده و کارگردان: پدرام پریچهره.
بازیگران :فرزین دیژما، شقایق جوادپور، سانازآقایی نژاد، حدیث اجتماعی، پدرام پریچهره.
دستیار کارگردان: سعید سرفراز، مدیرصحنه: فاطمه عبدی، منشی صحنه: علیرضا خسروی.

در کارنامه ی پدرام پریچهره فعالیت هایی چون ساخت فیلم های کوتاه:

“منفی بیست درجه بالای صفر” ۱۳۸۹،”یک تعادل حساس” ۱۳۹۲، “رویا ” ۱۳۹۵، تله تئاتر “استثنا و قاعده” اثر برتولت برشت۱۳۹۶ دیده می‌شود.

جوایزی که وی تاکنون موفق به کسب آنها شده است: نمایش ” برای پیرمرد ها مناسب نیست”  و “انتهای یک شب بارانی” برگزیده جشنواره نمایشنامه نویسی استانی گیلان، “سندروم” اثر برگزیده در جشنواره کشوری بخش نمایشنامه نویسی است.

کتاب های وی:  “برای پیرمردها مناسب نیست” ۱۴۰۰ ،” سندروم” و “آل “۱۴۰۱ است.

” سندروم” ۱تا ۸ دی ماه ۱۴۰۲در ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه نارون به نشانی: توشیبا، روبه‌روی مجتمع آدینه، بوستان نارون به نمایش در  می آید.

علاقمندان می توانند از طریق  لینک https://zil.ink/tsandali  نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.