وعده هایی که اجرایی نمی‌شوند

شهرکهای صنفی در گیلان ایجاد می شوند؛

0 176

 مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان از ایجاد شهرکهای صنفی در استان خبر داد.

«مهدی محبوبی» در دیدار با «علیرضا تهیدست» رییس اتاق اصناف استان وعده بستری سازی و ایجاد شهرکهای صنفی در شهرک‌های صنعتی استان را داد.

محبوبی هدف این طرح را تجمیع اصناف در شهرک‌های صنفی با هدف رفاه و آسایش مردم و کاهش معضلات ترافیکی کاهش عنوان کرد.

«علیرضا تهیدست رییس اتاق اصناف گیلان نیز با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی افزود: در شهرکهای صنعتی ظرفیت ایجاد شهرک‌های صنفی اصنافی مانند نمایشگاه اتومبیل، مبلمان، آهن آلات و…وجود دارد. با این اقدام بسیاری از مشکلات مدیریت شهری به لحاظ ترافیکی و دیگر موارد کاهش می‌یابد و بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال جوانان تحصیل کرده در شهرک‌های صنفی فراهم می‌شود.

وعده ایجاد شهرکهای صنفی در حالی بار دیگر از سوی اصناف و شهرکهای صنعتی استان عنوان شده که پیش از این نیز در سال ۱۳۹۶، این طرح در تفاهم نامه‌ای بین مدیران پیشین این دو نهاد به امضا رسیده بود.

تعدد و پراکندگی اصناف یکی از معضلات اصلی سطح شهر رشت است که معضلاتی چون ترافیک، آلاینده‌های محیط زیستی و آلودگی‌های صوتی را برای این شهر به همراه داشته است.

طرح انتقال برخی اصناف در ابتدا در دوره چهارم شورای چهارم رشت مطرح شد و قرار بود با تامین زمین از سوی شهرداری و شهرکهای صنعتی استان طی چند سال، شهرکهای صنفی در اراضی صنعتی رشت راه‌اندازی شوند.

 در ابتدای امر ایجاد شهرک‌های بنگاه‌های اتومبیل، تعمیرگاه‌ها و مبلمان در اولویت قرار گرفته بود اما هیچگاه این طرح به مرحله اجرایی نرسید و همچنان شاهد رشد قارچ گونه بنگاه‌های اتومبیل و مبلمان در خیابانهای مختلف رشت هستیم.

سال گذشته نیز ساماندهی و انتقال میدان میوه و تره بار رشت به جاده تهران در دستور کار شهرداری قرار گرفت که تاکنون اجرایی نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.