نمرات دانش‌آموزان گیلانی از میانگین کشوری کمتر است

0 415

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: میانگین نمرات دانش‌آموزان گیلانی از میانگین کشوری پایین‌تر است.

«نادرجهان آرای» گفت: با اشاره به اینکه کسب رتبه‌های تک رقمی درکنکور نتیجه تلاش و استعداد فردی دانش‌آموزان بوده گفت: میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان گیلانی در پایه دوازدهم ۱۱.۷۳ درصد است در حالیکه میانگین کشوری ۱۲.۴ درصد است.

وی افزود: طبق آمارها، گیلان نیازمند تلاش بیشتر برای کسب جایگاه بهتر است. هرچند که میانگین نمرات دانش‌آموزان گیلانی از میانگین کشوری پایین‌تر است اما دلیل بالاتر بودن رتبه ۵ استان دیگر از گیلان، بالا بودن جمعیت دانش‌آموزان آن استان‌ها است.

جهان آرای وضعیت فضاهای آموزشی در گیلان را ضعیف و گاهی بسیار فقیر دانست و افزود: گیلان در زمینه توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی‌ها و اختصاص اعتبار در فصل فرهنگ و هنر در بحث اردوهای دانش‌آموزی وضعیت بسیار ضعیف و نامطلوبی دارد.
در این باره استاندار گیلان نیز بر ایجاد ستاد ویژه تقویت بنیه علمی دانش آموزان دراستان تاکید کرد.

«ارسلان زارع » افزود: ستاد تقویت بنیه علمی دانش آموزان حتما در بخش ها، مناطق، شهرستان ها و مرکز استان تشکیل شود و مدیران، مسئولان ذیربط  در آن عضویت داشته باشند. تشکیل این ستاد می توانست زودتر ازاین اتفاق بیفتد زیرا برخی استان ها از سال های قبل به این مهم پرداختند و نتایج خوبی گرفتند.

وی بر ارتقاء کیفیت آموزش دانش آموزان در گیلان از پایه به بالا تاکید کرد و افزود: بایستی در راستای عدالت آموزشی بیشتر نقش آفرینی کنیم و کوشش شود فاصله کیفی مدارس به ویژه در متوسطه دوم به عنوان پیش درآمد کنکور سراسری کمتر شود.

گفتنی است دانش آموزان گیلانی پنج سال متوالی رتبه ششم کشوری را در کنکور سراسری کسب کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.