همه امکانات بسیج شود

دستور رییس جمهوری به استانداران قم و گیلان:

0 319

رییس جمهوری در تماس تلفنی با استانداران قم و گیلان، ضمن دریافت تازه ‌ترین گزارش‌ها و اقدامات انجام شده برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا در این دو استان، دستورات لازم را برای تسریع در پیشبرد روند برنامه‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی » روز دوشنبه در تماس با “بهرام سرمست” و “ارسلان زارع” استانداران قم و گیلان، ضمن اعلام همبستگی مجدد با شهروندان این دو استان به ویژه خانواده هموطنانی که جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند، از استانداران این دو استان خواست تا با بسیج همه امکانات، تلاش خود را در مسیر اطمینان بخشیدن به مردم برای تامین سلامت آنان، مضاعف کنند.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که با مسوولیت و فرماندهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر چه سریعتر این بیماری کنترل و با کمترین صدمات، ریشه‌کن شود.

روحانی ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های کشور از جمله استان‌های قم و گیلان که با صبر و حوصله در کنار مردم بوده‌اند، همکاری همه نهادها در استان‌ها را برای جلوگیری از شیوع این بیماری و ریشه‌کنی آن، تحت مدیریت استانداران مورد تاکید قرار داد.

درهمین رابطه « ارسلان زارع» استاندار گیلان نیزشب گذشته در جلسه ای با حضور« آیت الله فلاحتی» نماینده‌ی  ولی فقیه در گیلان گفت: مبنای عمل ما در مقابله با ویروس کرونا ، دستاوردها و رویکردهای علمی بوده و همه دستورالعمل ها کارشناسی شده است.

سالاری افزود: بدلیل اهمیت موضوع شیوع ویروس کرونا در گیلان از هفته های گذشته جلسه شورای پدافند غیرعامل ، قرارگاه زیستی و مدیریت بحران با یکدیگر ادغام شدند و اکنون هریک از زیر مجموعه ها، وظایف مشخصی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی موظفند بر حسب وظیفه قانونی خود و بر مبنای دستورالعمل ملی عمل کنند، افزود:  شیوع این ویروس تنها مرتبط با گیلان نیست، بلکه در سراسر کشور نمونه‌هایی از آن مشاهده شده و کارشناسان خبره بر روی بیماری و شیوه درمان آن پژوهش و تحقیق می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر ۲۴ ساعت گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته جهت کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس باید ارائه شود؛ گفت: بسیار خوشحال می شوم نقص ها ، کمبودها و مشکلات به بنده گزارش شود تا بتوانیم از اختلالات ، پیشگیری کرده و در صورت کوتاهی، برخورد کنیم.

زارع با تاکید به اینکه در شرایط خاصی در مقابله با ویروس قرار داریم گفت: نهادهای نظارتی، قضایی، دیوان محاسبات و بازرسی نهایت همکاری را با دستگاه های دولتی برای ترک تشریفات یا خرید اقلام مورد نیاز داشته باشند.

وی از مدیران استانی خواست با بررسی شرایط موجود نسبت به ساماندهی کارکنان و یا اعمال تدابیری همچون شیفت بندی کارکنان ، اجرای دورکاری و یا موافقت با تاخیر حضور آنان، اقدام کنند  و به منظور اعمال اقدامات پیشگیرانه ، از امروز حضور و غیاب کارکنان بدون ثبت اثر انگشت و با استفاده از شیوه های جایگزین صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان از سازمان صمت استان خواست تا موضوع تولید مواد ضد عفونی کننده ، ملزومات بهداشتی و صابون را مورد پیگیری قرار دهد و با همکاری اتاق اصناف برای تولید و صادرات به گونه‌ای عمل کنند که در بازار کمبودی وجود نداشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.