وضعیت برای سفر به گیلان نامناسب است

0 607

شیوع گسترده کرونا ویروس از ابتدای اسفند تا پایان فروردین عملا تعطیلات عید نوروز امسال گیلان را تعطیل کرد و حجم مسافرتها به این استان با کاهش چشمگیری مواجه شد. اما تعطیلات چند روزه عید فطر موج تازه‌ای از نگرانی‌ها در میان مسوولان استان ایجاد کرده است . پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده گیلان میزبان تعداد بسیاری از گردشگران باشد.

این در حالیست که در روزهای گذشته مسؤولان وزارت بهداشت نسبت به حجم سفر در تعطیلات عیدفطر و افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا پس از آن، ابراز نگرانی کرده و از مردم خواستند فعلا سفر نروند، اما گزارش های ترافیک جاده ها به ویژه در جاده های منتهی به استان های شمالی، گواه بر این است که جمعیت زیادی راهی سفر شده اند.

در همین رابطه « سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان از آماده باش نیروی انتظامی در آستانه تعطیلات آینده خبر داد و گفت: از حیث شیوع کرونا تنها ۳ شهرستان گیلان وضعیت‌شان سفید است و مابقی در شرایط زرد قرار دارند. از اینرو امکان شیوع بالای ویروس کرونا همزمان با اوج مسافرت‌ها به گیلان با توجه به تعطیلات در پیش رو و ایام عید سعید فطر زیاد است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان ، حجم بالای ورود مسافر به گیلان را یک زنگ خطر برای عموم مردم و افرادی که این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند دانست و افزود: مردم تصور نکنند کرونا تمام شده و گیلان  از حیث شیوع ویروس کرونا مانند بقیه استان‌های کشور همچنان استانی آلوده و در معرض خطر است. از عموم هموطنان و مسافران تقاضا می‎کنیم در سفر به گیلان دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنند.

گفتنی است «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته از ورود مسافرین به گیلان در تعطیلات عید فطر ابراز نگرانی کرده بود.

وی افزود: هم‌اکنون از ۱۶ شهرستان استان‌های شمالی کشور تنها ۲ شهرستان دارای وضعیت سفید بوده و ۴ شهرستان در حال بررسی است، بنابراین ۷۰ درصد شهرستان‌های شمالی دارای وضعیت سفید نیستند، به همین دلیل سفر به آنها به کام مرگ رفتن است.

جعفرزاده از رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا  خواست به استانداران اختیاراتی بدهد که بتوانند متناسب با شرایط روز برای اعمال محدودیت ورود مسافران تصمیم‌گیری کنند.  چون برخوردهای قهری همچون ورود پلیس برای ممانعت از سفر مردم به استان‌های شمالی به تنهایی موثر نیست.

استانداران باید از این اختیار برخوردار باشند که در جهت رعایت مسائل فرهنگی سلامت متناسب با آمار ورودی و خروجی مسافران در شرایط اضطراری و در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش، میزان امکانات درمانی و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا با اعمال محدودیت برای استفاده از امکانات رفاهی به منظور کاهش آمار مسافران اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.