بازگشایی هتل‌های گیلان بعد از سه ماه

0 435

در حالیکه همچنان بیشتر مناطق گیلان در وضعیت زرد و قرمز شیوع کرونا ویروس قرار دارند و به تعداد شهرهای سفید اضافه نشده اما امروز تاسیسات گردشگری و هتلهای گیلان بعد از گذشت سه ماه از تعطیلی ناشی از شیوع این بیماری، به روی گردشگران بازشدند. این در حالیست که واحدهای اقامتی، گردشگری و رستورانها همچنان از جمله واحدهای پرخطر در بحران کرونا اعلام شده اند و ریسک ابتلا شهروندان به بیماری کرونا با حضور در آنها بالا است.

در همین رابطه امروز « مسعود حلاج پور» مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان به ایرنا گفت: تاسیسات اقامتی استان پس از گذران چندین ماه تعطیلات کرونایی از امروز پذیرای گردشگران است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر و افزایش حجم سفرها پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات اقامتی و گردشگری با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و مدیریت هوشمند این سفرها انجام شده‌ است. برهمین اساس نظارت، بازدیدهای میدانی و کنترل مرتب بیش از همیشه مورد توجه است و همه تاسیسات اقامتی از اول خرداد پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.

وی اضافه کرد: واحدهای پذیرایی گردشگری با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند پس از ماه  رمضان مجاز به بازگشایی، ادامه فعالیت و ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران هستند.

گفتنی است گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

پیشتر امیرانتخابی مدیرکل سابق گردشگری استان به مرور اعلام کرده بود: تعدادی از واحدهای گردشگری و اقامتی استان به دلیل تعطیلی و عدم ارایه خدمات ، تا پایان فروردین متحمل  ضرر و زیان۳۷۰ میلیارد تومانی شده اند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.