پروتکل‌ها رعایت نشود از برگزاری جشنواره جلوگیری می‌کنیم

محمود قاسم نژاد نایب رییس ستاد کرونای گیلان:

0 310

اکران ۱۶ فیلم جشنواره فیلم فجر از امروز در رشت آغاز شده است. اما به گفته‌ی «محمود قاسم نژاد» رییس ستاد مقابله با کرونای گیلان، با مشاهده‌ی هرگونه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ادامه‌ی برگزاری جشنواره جلوگیری بعمل می‌آید.

اکران ۱۶ فیلم در بخش مسابقه ایران«سودای سیمرغ» از امروز درسینما ۲۲ بهمن رشت با تصمیم ستاد ملی کرونا و الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است. البته آن‌طور که ستاد ملی کرونا اعلام کرده، جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر در شهرهای آبی و زرد به ترتیب با ۵۰ و ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها مجاز به برگزاری هستند منوط به آنکه فروش بلیت اینترنتی باشد و کد ملی مدعوین از نظر ابتلا یا ابتلا نداشتن به بیماری بررسی شود.

این در حالیست که شهر رشت به تازگی از وضعیت نارنجی شیوع کرونا خارج شده و در وضعیت زرد و همچنین افزایش مجدد بستری بیماران کرونایی مواجه شده است. روز گذشته «مسعود نوروزی » معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داده بود: تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های استان، ۱۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

درهمین رابطه «محمود قاسم نژاد» نایب رییس ستاد مقابله با کرونا در گیلان به مرور گفت: رشت در حال حاضر در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و هرگونه تجمعات و همایش‌ها ازجمله جشنواره فیلم فجر باید براساس پروتکل‌های بهداشتی دراین شهر برگزار شوند.

وی در خصوص نظارت بر چگونگی اجرای پروتکلهای بهداشتی در سالن سینما ۲۲ بهمن رشت اضافه کرد: دراین باره فرمانداری شهرستان باید نظارت خود را تشدید کند و اجرای پروتکل‌ها در جشنواره باید به تأیید آنها برسد. البته ستاد مقابله با کرونا به طور جدی پیگیر این مساله خواهد بود و اگر مشاهده کنیم پروتکل‌های بهداشتی در حین برگزاری جشنواره رعایت نمی‌شود سریعا برخورد کرده و از ادامه‌ی برگزاری آن جلوگیری می‌کنیم.

قاسم نژاد در ادامه درباره‌ی وضعیت فعلی استان در شیوع کرونا افزود: در کمتر از یک ماه اخیر، شرایط پذیرش بیماران در سطح بیمارستانهای استان یکنواخت بوده و افزایش محسوسی نداشته است. حتی در فوتی‌ها نیز به آمار ۳ فوتی در روز رسیدیم که نشاندهنده‌ی تثبیت وضعیت شیوع کرونا در استان است. تا روز گذشته بنا به آمارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  ۴۹۰ بیمار مبتلا به کرونا دربیمارستانهای گیلان بستری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.