از ورود مسافرین جلوگیری نمی‌شود اما جریمه می‌شوند

یک بام و دو هوای ستاد کرونا گیلان؛

0 524

طبق آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در ایام نوروز ممنوع است. اما از سوی دیگر طبق مصوبات همین ستاد، سفر به شهرهای آبی، زرد و سفید مجاز و آزاد اعلام شده است.

«محمود قاسم‌نژاد» نایب رییس ستاد کرونای گیلان به فارس گفته در نوروز امسال مسافرت به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و توصیه ما اینست که شهروندان سفر نداشته باشند و یا در صورت مسافرت فقط به شهرهای سفید، زرد و آبی سفر کنند اما اگر افراد به شهرهای نارنجی و قرمز بروند با کسانی که محدودیت‌ها را نادیده بگیرند برخورد می‌شود.

در حالی ستاد مقابله با کرونای استان سفر به شهرهای زرد و آبی گیلان را مجاز اعلام کرده که هیچگونه ساز و کاری برای عبور از شهرهای نارنجی استان به سمت شهرهای زرد و آبی که از جمله مهمترین محورهای ورودی به گیلان هستند ارایه نکرده است. آیا مسافرینی که قصد سفر به شهرهای زرد و آبی دارند در بدو ورود به شهرهای نارنجی با جریمه و برخورد مواجه نمی‌شوند؟

قاسم نژاد در پاسخ به مرور گفت: از ورود مسافرین به این شهرها جلوگیری نمی‌‌شود اما مسافرین در بدو ورود به شهرهای نارنجی اعمال قانون و جریمه خواهند شد. اما اگر مقصد نهایی آنها شهرهای آبی و زرد باشد، منعی برای حضور در آن نقاط نخواهند داشت و به راحتی می‌توانند تردد کنند. البته منع تردد درون شهری ازساعت ۹ شب الی ۴  صبح برای مسافرین هم برقرار است.

وی با بیان اینکه دوربینها، خودروهای عبوری از شهرهای نارنجی را اعمال قانون می‌کنند اما هیچگونه جلوگیری از ورود مسافرین و یا برخورد فیزیکی برای بازگشت آنها انجام نمی شود، اظهار امیدواری کرد تا هفته آینده شهرهای نارنجی در مبادی ورودی استان وضعیت زرد قرار بگیرند!

اما در صورت ادامه وضعیت نارنجی در شهرهای ورودی استان، اداره کل حمل و نقل و راهداری گیلان چه تمهیداتی برای ورود خودروهای مسافرین به استان اندیشیده؟

«فریبرز مرادی» به مرور گفت: ما نیز در انتظار دستور العملهای نوروزی سازمان راهداری کشور هستیم. در حال حاضر که تردد به وسیله حمل ونقل عمومی به همه شهرهای گیلان اعم از شهرهای نارنجی آزاد است و هیچ ممنوعیتی دراین باره نداریم. فعلا تا اطلاع ثانوی پیش فروش بلیط وسایل حمل ونقل عمومی برای نوروز نخواهیم داشت و تنها تردد با خودورهای شخصی به این شهرها همچنان ممنوع است.

وی درباره ورود برخی مسافرین از راههای فرعی به استان نیز تاکید کرد: وظیفه راهداری جلوگیری از ورود مسافرین نیست و پلیس راه باید در این بخش ورود کند. امکان اینکه این اداره کل راههای ورودی استان را مسدود کند وجود ندارد.

مرادی گفت: دستورالعملهای نوروزی سازمان راهداری کشوراز ۲۵ اسفند ماه اعلام می‌شود.

 گفتنی است شهرهای رودبار و رودسر در گیلان در وضعیت نارن۱جی شیوع کرونا ویروس قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.