پیشرفت ۶۸ درصدی ساخت راه آهن رشت-کاسپین

معاون ساخت و توسعه راه آهن خبر داد:

0 454

معاون ساخت و توسعه راه آهن و بنادر از پیشرفت ۶۸ درصدی ساخت راه آهن رشت-کاسپین خبر داد.

«عباس خطیبی» گفت: کمبود منابع اعتباری، ارزش بالای زمین‌های کشاورزی، باغات و مستحدثات مسیر و هزینه بالای تملک اراضی و صعوبت عملیات اجرایی در زمین‌های باتلاقی از موانع مهم ادامه ساخت این پروژه است.

وی راه آهن رشت- کاسپین را آخرین حلقه مفقوده کریدور ریلی شمال- جنوب در کنار راه آهن رشت-آستارا دانست و گفت: با توجه به اهمیت این مسیر ریلی در بعد ملی و بین المللی در سفر استانی سال گذشته رییس جمهور جزء مصوبات سفر قرار گرفت و مقرر شد ۶۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه تخصیص یابد. از مصوبات سفر رییس جمهور تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال آن ابلاغ شده است و با توجه به اینکه عملیات زیرسازی این محور ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کل پروژه نیز ۶۸ درصد پیشرفت در عملیات اجرایی دارد در صورت تامین منابع مورد نیاز این محور ریلی مهم امسال افتتاح می‌شود.

لازم به ذکر است: پیش ازاین استاندار گیلان در نشست رسیدگی به پروژه‌های راه آهن رشت – کاسپین گفته بود: در سفر رئیس جمهوری به استان برای راه آهن رشت – کاسپین ۶۵۰ میلیارد تومان از محل سفر برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعتبار مصوب شد که در مرحله نخست ۵۰ میلیارد تومان آن به صورت نقدی تخصیص داده شده است.

سال گذشته نیز مدیرکل منطقه ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو از افتتاح راه آهن رشت- کاسپین در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ به شرط تامین اعتبار خبر داده بود. این درحالیست که ارزش بالای زمین‌های کشاورزی، باغات و مستحدثات، تثبیت زمین‌های باتلاقی و شالیکاری و کمبود مصالح خاکی برای عملیات خاکریزی از جمله معارضات و موجب کندی این پروژه تاکنون بوده است.

طول مسیر راه اهن رشت- کاسپین ۳۵ کیلومتر است که در دو قطعه رشت – پیربازار و پیربازار- کاسپین ریل گذاری می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.