اعتبارات اتصال بندر کاسپین به خط ریل سراسری پرداخت شد

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

0 216

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی از آغاز فرآیند پرداخت اعتبار تخصیص یافته در خصوص تکمیل طرح ملی اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری در ایستگاه پیربازار رشت خبر داد.

 «مهدی کاظمیان» اظهار داشت: با پیگیری‌های عیسی فرهادی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، و اسداله عباسی استاندار گیلان؛ روند پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی اختصاص پیدا کرده به حساب پیمانکار این طرح شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه این پرداخت، با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی طرح مزبور انجام می‌شود تصریح کرد: تا کنون بیش از ۷۵ درصد ازعملیات ایجاد خط راه آهن از ایستگاه پیربازار رشت به مجتمع بندری کاسپین در زمینه تملک اراضی، زیرسازی و روسازی، انجام شده و با تزریق مالی به پیمانکار امیدواریم تکمیل این طرح ملی سرعت پیدا کند.

کاظمیان طول خط آهن رشت به منطقه آزاد انزلی را ۳۵ کیلومتر و میزان ریل‌گذاری را ۱۴ کیلومتر اظهار امیدواری کرد: تا بهار سال آتی حمل و نقل ریلی از طریق مجتمع بندری کاسپین اجرایی و به بهره برداری برسد.

لازم به ذکراست؛ با اتصال خط ریلی گیلان به شبکه ریلی کشورعملاً دریای کاسپین به خلیج فارس و دریای عمان از طریق ریل به یکدیگر وصل می‌شوند، موضوعی که می‌تواند نقش مهمی در افزایش، سرعت بخشیدن و کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا میان دو سوی کشور ایفا کند.

همچنین با اتصال خط ریلی بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی نیز به دلیل نقش محوری در کریدور شمال-جنوب و مسیر ترانزیتی چین-قزاقستان-ایران، به مرکز مبادلات کالایی کشورهای روسیه، هند، و چین با کشورهای اوراسیا، غرب و جنوب آسیا تبدیل می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.