کاهش ۶۳ درصدی مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان

0 381

همزمان با تشدید مراقبتهای پلیس راه گیلان درمبادی ورودی استان و جلوگیری از ورود مسافرین مشکوک به ویروس کرونا به گیلان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از کاهش ۶۳ درصدی جابه جایی مسافران با اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی استان در اسفندماه خبر داد.

«فریبرز مرادی» گفت: از اول تا بیستم اسفندماه امسال،  ۲۰ هزار و ۷۸۷ مسافر از طریق اتوبوس جا به جا شدند که این تعداد نسبت به جا به جایی ۵۵ هزار و ۲۳۶ مسافر  با ناوگان حمل و نقل عمومی استان درمدت مشابه پارسال نشاندهنده کاهش حدود  ۶۳ درصدی ورود مسافرین به استان است.

وی  با اشاره به باز بودن تمامی دفاتر خدمات پایانه به روال عادی افزود: با مدیریت این بخش و پرهیز از سفرهای غیر ضروری، این میزان حتی نسبت به کاهش ۵۰ درصدی تعیین شده براساس دستورالعمل و بخشنامه به منظور پیشگیری از گسترش شیوع کرونا   بیشتر بود .

مرادی به ضدعفونی مستمر پایانه ها و اتوبوس ها اشاره و گفت: با هماهنگی شهرداری سم زدایی و گندزدایی پایانه ها انجام می‌شود و شرکت های حمل و نقل نیز ضد عفونی  داخل اتوبوس ها را انجام می‌دهند .

وی همچنین با اشاره به اینکه  درحال حاضر به طور میانگین اتوبوس ها با پنج مسافر  جابه جایی مردم را در سفرهای برون شهری انجام می دهند ، گفت: طی نامه ای از شهرداری ها در خواست کردیم تا در صورت امکان اجاره اسفند، فروردین و اردیبهشت را از شرکت های حمل و نقل دریافت نکنند که این امرمی‌تواند کمکی برای خدمات دهندگان این قشر باشد تا کمتر از آسیب های اقتصادی کرونا ضرر ببینند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.