کنارگذر سراوان –سنگر- سیاهکل درانتظار تامین مصالح راه سازی

0 852

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ازکمبود مصالح برای اتمام پروژ های راه سازی  استان از جمله کنار گذر سراوان –سنگر- سیاهکل خبر داد.

«ماکان پدرام» با اشاره به اهمیت احداث محور سراوان-سنگر- سیاهکل در کاهش بار ترافیکی، ازآن به عنوان پروژه‌ ای حیاتی یاد کرد که بهره برداری از آن نقش مهمی در توزیع بار ترافیکی استان دارد.

وی با بیان اینکه طول کلی پروژه ۲۲ کیلومتر است، افزود: این محور به صورت دو خط رفت و برگشت به عنوان راه اصلی باعرض ۱۳ متر است که ۱۸.۵کیلومتر به بهره برداری رسیده و از ۳.۵ کیلومتر باقیمانده، ۱.۲کیلومتر اجرای ابنیه فنی و عملیات خاکریزی انجام شده و مابقی مسیر در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی عمده ترین مسائل و مشکلات در حال حاضر اجرای این پروژه ها را تامین مصالح دانست و خاطرنشان کرد: درخواست داریم،مسئولین مربوطه در این امر مهم مارا یاری کنند تا هر چه سریعتر این پروژه ها با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. با راه اندازی این پروژه ها شاهد کاهش بار ترافیک و از همه مهترکاهش تصادفات جاده ای باشیم.

وی همچنین از شروع  پروژه چهارخطه کردن رشت-جیرده خبر داد و گفت: با توجه به مخاطره آمیزو پرتردد بودن وآمار بالای تصادفات جاده ای دراین محور، عملیات اجرایی این پروژه که به طول ۸.۸ کیلومتر و عرض ۲۳.۶ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۲۳ میلیارد ریال آغاز شده است.

سنگر یکی از بخشهای شهرستان رشت است که در مسیر ترانزیت ورودی به استان از سمت جنوب و میانبری برای رسیدن از تهران به سمت سایرشهرهای شرق استان واقع شده است. تردد شبانه روزی کامیونها و ماشینهای باری سنگین و کشیده شدن این ترافیک به خیابانهای اصلی شهر مشکلات زیادی را برای شهروندان سنگری به وجود آورده است. از این رو احداث کنار گذر سراوان –سنگر- سیاهکل یکی از مهمترین مطالبات چند سال اخیر شهروندان سنگری بوده است.

سال گذشته شهردار سنگر دراین باره گفت: پروژه کنار گذر سنگراز چند سال گذشته در دست اقدام است وفقط فاز اول آن به طول ۵/۱ کیلومتر اجرایی شده است. فاز دوم پروژه نیز به طول ۷/۱  کیلومتردر دست عملیات قرار دارد که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

«مجید ذات حسینی» افزود: شروع عملیات فاز سوم که در حدود ۵/۱ کیلومتر طول دارد به منابع اعتباری و بودجه استانی جهت آزاد سازی اراضی نیازدارد که به اندازه  ۶ سال بودجه عمرانی این شهراست. در واقع شروع فاز سوم به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. به گفته شهردار سنگر ۷۳ نفر ازمالکین اراضی حریم کمربندی در فاز سوم شناسایی شده اند که باید با شهرداری تهاتر اراضی انجام دهند.

در حالیکه مدیر کل فعلی راه و شهر سازی استان خواستار تامین منابع و مصالح برای اتمام این کنار گذر است اما مدیر پیشین راه شهر سازی تاکید کرده بود در صورت تکمیل کنار گذر، این شهر به سرنوشت رودبار دچارمی شود.

خاوری گفت: با رفتن بار ترافیک شهر به کنار گذر، سنگر به سرنوشت رستم آباد رودبار دچار می شود و ۵۰ درصد از درآمد زایی مردم این شهر کاسته می شود. چراکه تردد ماشینهای سنگین و خودروهای گردشگران از محور سنگربه سمت شرق استان برای ساکنین و بازاریان مسیر درآمد زایی به همراه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.