گیلان بیست‌و‌سومین استان پُرتورم کشور

0 411

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: نرخ تورم تیرماه در استان گیلان ۲۵ درصد بوده است.

بر اساس اعلام وحید طیفوری نرخ تورم در کشور ۲۶.۴ درصد برآورد شده است و بر اساس رتبه‌بندی استانی گیلان در بین ۳۱ استان در جایگاه بیست و سوم میزان نرخ تورم قرار دارد.

آمارها نشان می‌دهند استان‌های آذربایجان غربی با ۲۲.۵ و هرمزگان با ۳۱.۴ نرخ تورم به ترتیب کمترین و بیشترین نرخ تورم را دارند.

طیفوری اعلام کرد از میان چهار استان هم‌جوار گیلان نرخ تورم سه استان مازندران، قزوین و اردبیل از گیلان بالاتر بوده و تنها زنجان با قرار گرفتن در رتبه بیست و هشتم نرخ تورم کمتری از گیلان دارد.

بر همین اساس نرخ تورم گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در کشور و گیلان به ترتیب ۲۳.۹ و ۱۹.۸ درصد اعلام شد و نرخ تورم گروه‌های غیرخوراکی و خدمات نیز در کشور ۲۷.۷ و در گیلان ۲۷.۲ عنوان شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان همچنین گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در تیرماه سال جاری در گیلان ۴.۵ درصد بوده است درحالی که این شاخص در سطح کشوری برابر با ۶.۴ درصد بوده است.

گفتنی است گیلان درحالی در تیرماه در رتبه بیست و سوم قرار گرفته است که وضعیت این استان از لحاظ شاخص‌های تورمی نسبت به مدت مشابه در خردادماه ۹۹ بهبود یافته است. بر اساس آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نرخ تورم در تیرماه ۹۹ نسبت به خرداد ماه سال جاری ۱.۸ درصد کاهش یافته و از ۲۶.۸ به ۲۵ درصد رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.