یک کشته و ۱۵۰ زخمی

سوغاتی چهارشنبه سوزی آخر سال در گیلان؛

0 200

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: حوادث چهارشنبه سوری در استان، ۱۵۹ مصدوم، یک کشته و یک قطع عضو برجای گذاشت.

«جمشید محمدی» گفت: بر اثر انفجار مواد محترقه در شب آخرین چهارشنبه سال در گیلان ، ۱۵۹ نفر در استان مصدوم شدند و یک مرد ۲۷ ساله هنگام ساخت مواد آتش زا در لوشان جان باخت.

وی با بیان اینکه ۷ مصدوم به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند، افزود: ۲۳ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری و ۱۲۸ نفر هم پس از درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۴۳ مصدوم حوادث شب گذشته زن و ۱۱۶ نفر دیگر مرد بودند، گفت: از میان مصدومان، ۵۳ نفر بر اثر تروما، ۷۴ نفر به دلیل سوختگی و ۳۱ نفر هم دچار از ناحیه چشم آسیب دیدند.

وی گفت: متاسفانه یک جوان بالای ۲۰ سال هم بر اثر انفجار مواد آتش زا از ناحیه مچ دست قطع عضو شد.

کاهش ۴۶ درصدی حوادث چهارشنبه سوری

 در همین رابطه «شهرام مؤمنی» رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت نیز از سقوط بالن آرزوها بروی سقف خانه ها و آسیب به سقف دو خانه، یک انبار منزل مسکونی و یک باب مغازه خبر داد.

وی افزود: درمجموع ۱۷ عملیات مهار آتش‌سوزی ناشی از آتش زدن ضایعات همچون انواع مواد قابل اشتعال به‌مانند چوب، مبل، سطل‌های زباله انجام گرفت که خوشبختانه گسترشی نداشت.

به گفته وی، شمار حوادث اعلام‌شده در شب سه‌شنبه آخر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش داشت.

لازم به ذکر است: حوادث چهارشنبه آخر سال در حالی رخ دادکه روز گذشته فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در روز‌های منتهی به چهارشنبه آخرسال در استان و دستگیری ۱۷۸ نفر هم در این خصوص خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.