۲۹ میلیارد تومان املاک مازاد دولتی گیلان به فروش رسید

0 187

استاندار گیلان از جذب هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های گیلان خبرداد و گفت: ۲۹ میلیارد تومان املاک مازاد دولتی در گیلان از ابتدای امسال تاکنون شناسایی و به فروش رسید.

«اسدالله عباسی» با اشاره به اینکه امسال صد درصد اعتبارات از محل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان جذب شده است از اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری به گیلان خبرداد و افزود: هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

استاندار گیلان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تحقق درآمد‌های استان و تامین اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان بیشتر تلاش کنند. مدیران استان باید برای تخصیص اعتبار مصوب دستگاه خود، علاوه بر سازمان برنامه و بودجه، گزارش اقدامات انجام شده را از وزارتخانه مربوط، نمایندگان مجلس، تهاتر و یا فروش اموال که تامین اعتبار شده ارائه کنند. فرمانداران هم باید با تلاش بیشتر سهم شهرستان خود در جذب اعتبارات و سرمایه گذاری‌هایی که منجر به تولید و اشتغال می‌شود را افزایش دهند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه با توجه به پیشرفت تدریجی طرح‌ها، اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد، افزود: امسال اعتبارات هزینه‌ای استان در مقایسه با پارسال ۴۱ درصد و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هم ۳۲ افزایش دارد.

در همین رابطه پیشتر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان از محقق شدن بیش از صد هزار میلیارد تومان با فروش اموال و دارایی‌های دولت در استان خبر داده بود.

 «علیرضا نوروزی» از هدف گذاری ۲۲۰ میلیارد تومانی فروش اموال و دارایی‌های دستگاه‌های دولتی گیلان برای امسال خبر داد و افزود: تاکنون ۶۲ میلیارد تومان از املاک و دارایی‌ها به فروش رسیده که از این مبلغ، حدود ۵۴ میلیارد تومان وصول شده است.

وی گفت: براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، قرار است حدود ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از طریق مولدسازی و آزادسازی دارایی‌ها و اموال مازاد دولت تامین و جذب شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.