۲ هزار معلم گیلانی در انتظار استخدام

0 718

درحالیکه بیش از ۲هزار نفر معلم حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی گیلان در انتظار استخدام قراردارند به گفته سخنگوی هیات رئیسه مجلس، دولت طرح دو فوریتی ‌استخدام ۶۰ هزار معلم را به مجلس ارسال نکرد‌ه است.
« اسدالله عباسی» نماینده رودسر وسخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: آئین‌نامه جدید دولت برای استخدام این افراد با قانون مجلس مطابقت ندارد بنابراین مجلس در مقابل آن ایستادگی می‌کند. وی با اشاره به اینکه قانون استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در شهریور ماه سال ۹۷ به تصویب مجلس رسید گفت: انتظار داشتیم دولت آیین‌نامه اجرایی این قانون را ارائه دهد اما چیزی که هم‌اینک دولت برای شرایط استخدام این نیروها مطرح کرده خلاف قانون است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه نیروهایی که مشمول اجرای قانون استخدام در آموزش و پرورش هستند کاملاً در قانون مشخص شده‌اند، ابراز کرد: دولت باید شرایطی را فراهم آورد که نیروها به ترتیب امتیازشان، رشته تحصیلی و جنسیتی که مورد نیاز مناطق است جذب آموزش و پرورش شوند.
در همین رابطه «علی حسین نژاد» معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان به مرور گفت: هزار نفر از معلمان حق التدریسی و نیز بیش از ۱۰۰۰ نفر از آموزشیاران نهضت سواد آموزی از سال ۹۴ درانتظار استخدام آموزش و پرورش استان هستند. این آموزشیاران می بایست برای استخدام حتما درآزمون این سازمان نیز شرکت کنند.
وی با تاکید به اینکه فعلا آیین نامه به استانها ابلاغ نشده است افزود: این معلمان می بایست تا پایان سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شوند. لذا براساس سهمیه ای که از سوی سازمان امور استخدامی به ما اعلام می شود و همچنین بازنشستگی تعدادی از معلمان و نیز کمبود معلم در مراکز تربیت معلم استان ، این میزان سهمیه اعلام می شود که پیش بینی می کنیم در مرحله اول حدود ۵۰ نفر استخدام شوند.
گفتنی است براساس آیین نامه جدید دولت ، استخدام معلمین در سقف ظرفیت تخصیص سالیانه استخدام از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با شرط بکارگیری در مناطق کمتر توسعه یافته و براساس نیاز مناطق آموزش و پرورش استان مبتنی بر رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و با توجه به سنوات خدمت و پس از برگزاری آزمون و طی دوره آموزش در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.