انتقال پیکر سایه، منتظر دادگاه آلمان

«آسیا» مخالف بازگشت ابتهاج

0 348

با وجود گذشت یازده روز از کوچ هوشنگ ابتهاج مرغ خوشخوان شعر و غزل پارسی از این جهان، دوستداران وی همچنان چشم به راه بازگرداندن پیکر او و سپردن کالبدش به آغوش مام میهن هستند.

اعلان رسمی یلدا ابتهاج حاکی از مخالفت یکی از فرزندان سایه با خاکسپاری وی در کشور هستند.

یلدا ابتهاج بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ مرداد در صفحه رسمی “سایه” شاعر و ترانه سرای بزرگ ایران در خصوص علت به تعویق افتادن انتقال پیکر ” پیر پرنیان اندیش” به ایران اعلام کرد: این روزها که ما و شما مردم ایران و جهان زبان پارسی، در غم از دست دادن پدر، شاعر بزرگ ایران که در ستایش زیبایی ، عدالت و درستی سرود، در سوگ نشسته ایم ، متاسفانه شاهد خامی‌هایی بودیم که بازگشت پیکر او را به وطن تا به امروز به تاخیر انداخت .

بی حرمتی به ساحت او و پیکر او که در هر آیین و مرامی ناپسند است بخشودنی نیست، از جانب هرکسی حتی نزدیکان او، بی‌حرمتی به مردم ایران است .

با اقداماتی که اینجا در آلمان من و برادرانم (کیوان و کاوه) انجام داده ایم امید داریم تا در روزهای آینده بتوانیم او را در آخرین سفرش در بازگشت به زادگاهش بین مردمی که دوستشان داشت و برای آنان سرود همراهی کنیم .

با قسمتی از سروده ای از او که سال ۱۳۹۹ در کلن سروده به این انتظار می‌نشینیم :

گفتم این کیست که پیوسته مرا می‌خواند

خنده زد از بن جانم که منم، ایرانم

گفتم ای جان و جهان چشم و چراغ دل من

من همان عاشق دیرینه جان افشانم

به هوای تو جهان گرد سرم می‌گردد

ورنه دور از تو همین سایه سرگردانم

خانه موسیقی ایران ۲۹ مرداد در بیانیه ای اعلام کرده بود: بدنبال شکایت یکی از فرزندان هوشنگ ابتهاج به دستگاه قضایی کشور آلمان،  دادستانی این کشور از انتقال پیکر وی به ایران ممانعت کرده و همه چیز را به آینده موکول کرد!

 به گزارش سایت خانه موسیقی ایران، به نقل از منابع آگاه و اطرافیان زنده یاد هوشنگ ابتهاج اختلافات جدی میان فرزندان سایه باعث شده انتقال پیکر او به ایران متوقف شود و با توجه به اینکه این ماجرا در حال حاضر در محاکم قضایی آلمان در حال پیگیری است مشخص نیست پیکر این شاعر دیرپا و پرآوازه چه زمانی به کشورمان منتقل می‌شود.

بر اساس این گزارش دادستانی آلمان به دلیل شکایت یکی از دختران این شاعر فقید، ضمن ممانعت از انتقال پیکر وی به کشور تصمیم گیری در این مورد را به ارائه نتایج تحقیقات موکول کرده است. همچنین با پی گیری‌های بعمل آمده مشخص شد که دادگاه رسیدگی به شکایت فرزند سایه روز دوشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

یکی از مسئولان فرهنگی گیلان نیز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار مرور با تایید مخالفت فرزند کوچک ابتهاج ( آسیا ابتهاج) با انتقال پدر به ایران گفت: شورای تامین گیلان با دفن سایه در رشت موافقت کرده بود و اقدامات لازم نظیر حفر قبر و نصب حفاظ انجام شده است .

مردم ایران و گیلان امیدوارند که بزودی شاهد بازگرداندن مرغ خوشخوان شعر و ترانه موسیقی به میهن و آرام گرفتنش در خاک زادگاهش باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.