برکناری علوی تایید شد

توسط هیات تطبیق مصوبات فرمانداری رشت؛

0 1,705

هیأت تطبیق مصوبات شهرستان رشت به ریاست فرماندار روند استیضاح امیرحسین علوی توسط شورای شهر را تأیید کرد. با این حکم علوی به طور رسمی از شهرداری رشت برکنار شد.

هیأت تطبیق مصوبات شورای شهرستان رشت با حضور سه عضو این هیأت، حجت الاسلام یاری، رییس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان رشت، حمید رضاامام پناهی فرماندار رشت و صفری نماینده شورای استان تشکیل جلسه داد و صحت فرایند استیضاح و قانونی بودن مصوبه چهل و ششمین جلسه شورای شهر رشت را تأیید کرد. تائید این مصوبه به معنای برکناری امیرحسین علوی از شهرداری رشت است.

روابط عمومی فرمانداری رشت طی اطلاعیه‌ای نتیجه بررسی مصوبات چهل و ششمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت توسط هیأت تطبیق شهرستان‌ را اعلام کرد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

در راستای بررسی مصوبات چهل و ششمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت با موضوع استیضاح و برکناری شهردار و همچنین تعیین سرپرست شهرداری، مراتب در هفتاد و چهارمین جلسه هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهرستان رشت (مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۲) مطرح و پس از حضور رییس شورا و همچنین سه نفر از معترضین به روند رأی‌گیری استیضاح شهردار و بررسی توضیحات و مستندات ارائه شده از سوی افراد فوق الذکر؛ در نهایت با بررسی ادله و مستندات ارائه شده و رأی اعضای هیئت تطبیق، عدم مغایرت مصوبات مذکور با قوانین و مقررات احراز گردید.

اعلام تأیید استیضاح شهردار رشت در حالی بود که روز گذشته بعد از اعتراض ۴ عضو شورا نسبت به روند رأی گیری و احتمال تقلب، نام و امضای« نادر حسینی » در ذیل صورتجلسه استیضاح شهردار به عنوان هشتمین نفر دیده شد. این در حالی است که پیش از این نام وی در میان معترضین به نتیجه انتخابات دیده می‌شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.