تکمیل راه آهن رشت کاسپین تا پایان دولت دوازدهم

0 518

رییس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور در سفر به گیلان از تکمیل راه‌آهن رشت ـ کاسپین تا پایان عمر دولت خبر داد.

«محمد باقر نوبخت» رییس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور پنجشنبه گذشته طی بازدید از روند پروژه ریل گذاری راه‌آهن رشت به کاسپین گفت: با اتمام و تکمیل این پروژه کریدور شما به جنوب و همچنین خلیج‌فارس به دریای خزر متصل شده و تا پایان عمر دولت این راه‌آهن تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: دولت اهتمام جدی در تکمیل این پروژه دارد. زیرا این طرح به یکی از اولویت‌های مهم دولت مبدل شده و نقش مهم و غیرقابل‌انکاری در رشد اقتصادی استان و کشور به جهت ترانزیت کالا دارد.

وی از ریل‌گذاری قطعه ۶ راه‌آهن رشت‌ به کاسپین خبر داد و افزود: طبق گفته کارشناسان پروژه دو قطعه ۶ و هفت در حال تکمیل و پروژه قطعه ۶ هم تقریباً به مرحله نهایی رسیده و در بخشی از آن ریل‌گذاری انجام‌شده و ریل‌گذاری مراحل بعدی هم در حال انجام است.

رییس سازمان برنامه‌وبودجه کشور یکی از دغدعه‌ها در تکمیل راه‌آهن رشت به کاسپین را طراحی پل ۲۶۰ متری در قسمت هفت منتهی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مراحل احداث این پل آغاز و بنا بر گفته کارشناسان پروژه گروه‌های مهندسی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند که جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد‌.

وی با تأکید به اینکه در تکمیل راه‌آهن رشت به کاسپین مشکل اعتباری وجود ندارد، بیان کرد: تمامی تمهیدات در این خصوص‌اندیشیده شده و با تلاش‌های صورت گرفته هیچ مشکل تأمین اعتبار در خصوص تکمیل این پروژه وجود ندارد.

گفتنی است راه آهن رشت – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین – رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند. قطعه شش این پروژه به طول حدود ۱۷ کیلومتر و نیز قطعه هفت به طول افزون بر ۱۷ و نیم کیلومتر است. این خط ریلی در مسیر قطعه های ۶ و ۷ به دلیل عبور از اراضی محدوده تالاب انزلی با چالش‌های زیست محیطی مواجه است که به گفته مدیر پروژه‌ی خط ریلی رشت – انزلی همچنان به قوت خود باقی است و هنوز مجوزهای لازم برای عبور خط ریلی از این منطقه توسط محیطزیست ارایه نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.