سراوان، معضل بزرگ زیست محیطی رشت

0 728

«میرشمس مومنی زاده » فرماندار رشت درجلسه‌ی کمیته پسماند شهرستان رشت ، خواستار جدیت و شتاب در روند اجرایی پروژه مدیریت پسماند و زباله سراوان شد.

مومنی زاده با تاکید به اینکه حل مشکلات سایت دفن زباله سراوان باید به عنوان مهمترین اولویت همه مسوولین باشد گفت: معضل کنونی سایت زباله سراوان حاصل تخلیه غیر بهداشتی زباله در طی سالیان متمادی است  و در حال حاضر یک آلودگی بزرگ زیست محیطی در این منطقه ایجاد شده که پیامدهای منفی آن گریبان تمامی استان به خصوص مردم سراوان و روستاهای اطراف را گرفته، به گونه ای که از یک مقطع زمانی به بعد زندگی برای اهالی این منطقه رو به دشواری نهاده است.

وی ادامه داد: همه مسوولین ذیربط، جدا از مسئولیت خویش، باید به عنوان یک انسان و همشهری و هم استانی، متاثر از وضعیت موجود، از هیچ کمکی در راه حل این معضل، دریغ نکنند.

فرماندار رشت گفت: در این چند ماهه، با تامین اعتبار قابل توجه، اقدامات مناسب و ملموسی در راستای حل معضل پسماند سراوان صورت پذیرفته است، به گونه ای که مردم اراده مسئولین جهت حل مشکل را احساس کرده اند،  لذا باید طبق زمانبندی و با قدرت و شتاب بیشتری طی شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ امری نباید سبب ایجاد دغدغه برای مردم و تعلل در اجرای کار شود، افزود: در حال حاضر یکی از کارهایی که به صورت روتین در حال انجام است شن پاشی و کاورکشی است که باید به طور منظم انجام شود و بروز هیچ مشکل دیگری نباید روند انجام آن را با اختلال مواجه کند، زیرا تبعات آن که ایجاد بوی بد و تجمع حشرات در منطقه است، می تواند سبب ایجاد دغدغه مجدد در مردم شود.

مومنی زاده بر ضرورت پیش بینی مشکلات پیش از وقوع آن تاکید کرد و گفت: در راستای دفن بهداشتی زباله، کمبود مصالح باید بررسی و از قبل اعلام شود تا در زمان مناسب با اخذ مجوزهای لازم نسبت به تامین آن اقدام شود.

گفتنی است تولید شیرابه و بوی آزار دهنده‌ی آن در لندفیل سراوان و ایجاد تصفیه خانه شیرابه در طول سالیان متمادی همواره از خواسته های مردم و مسئولان منطقه بوده است. لذا براساس گزارش شهرداری رشت، ادامه‌ی احداث تصفیه خانه شیرابه زباله در لندفیل سراوان رشت  از فروردین ماه جاری از سر گرفته شده و تا کنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به اتمام می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.