ضدعفونی کردن خیابان‌های رشت برای مقابله با کرونا

0 599

از شب گذشته پیامی در فضای مجازی استان خطاب به شهروندان رشتی ارسال شد مبنی بر سمپاشی خیابانهای شهر رشت . در این پیام به شهروندان  اعلام شد بوی گاز پخش شده در شهر ناشی از عملیات سمپاشی بوده و جای نگرانی ندارد.

اما  امروز از سوی شهرداری رشت اعلام شد این عملیات نه سمپاشی بلکه عملیات ضد عفونی  مکانهای عمومی رشت بوده است.

در همین خصوص « شهرام مومنی » معاون عملیات سازمان آتش نشانی و ایمنی رشت گفت: ۱۴ ایستگاه آتش نشانی شهرستان رشت در حال آماده باش کامل هستند و هر شب برای مقابله با کرونا ویروس عملیات ضدعفونی مکان های عمومی رشت را انجام می‌دهند.

وی افزود: برای مقابله با کرونا ویروس اماکن عمومی، ایستگاه های اتوبوس، دستگاه‌های خودپرداز، مبلمان شهری و … ضدعفونی می‌شوند.

وی تاکید کرد:  موادی که همکاران آتش نشانی  برای ضدعفونی در حال استفاده هستند، سمی نیستند و از مخلوطی نظیر آب، وایتکس و الکل تهیه می‌شوند.

مومنی بیان کرد: آتش نشانی رشت برای پاکسازی شهر رشت هر شب ساعت ۱۱ محلول ضد عفونی کننده شامل یک لیتر وایتکس، یک لیتر الکل، و ۱۵ لیتر آب سرد را در مخازن برای سم پاشی ایستگاه های اتوبوس و نیمکت های شهری استفاده می کند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با بیان اینکه مواد ضدعفونی کننده‌ای که استفاده می‌شود اصلا خطرناک نیستند و شهروندان اصلا به شایعات توجه نکنند. دلیل استفاده از این مواد در شب این است که خیابان‌ها خلوت‌تر هستند و مردم تردد کمتری دارند، بنابراین انجام خدمات سریعتر صورت می‌گیرد.

مومنی گفت: برای شستشوی اتوبوس‌های درون شهری نیز از موادضدعفونی کننده استفاده می‌شود و انجام این امر طبق نشست هایی که با امور بهداشت استان داشتیم منجر به پیشگیری از ویروس خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.