مهار آتش سوزی ۲هزار مترمربع از جنگلهای آستارا

0 481

«نسرین غزنوی»رییس منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از مهار آتش سوزی دو هزار مترمربع از اراضی ملی روستای دربند این شهرستان خبر داد.
وی علت این آتش سوزی را بی احتیاطی رهگذران در افروختن آتش بیان کرد و گفت: ۱۰ مامور یگان حفاظت منابع طبیعی با کمک نیروهای دهیاری و مردم شعله های آتش را مهار کردند.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است. گونه های جنگلی این شهرستان شامل بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون هستند که در این حادثه پوشش های گیاهی روستای دربند سوخت اما به درختان جنگلی آسیب نرسید.
هر ساله با آغاز روزهای گرم تابستان، عرصه های طبیعی، مراتع و جنگلهای استان به دلایل مختلف دچار آتش سوزی می‌شوند.
به گفته کارشناسان، بخشی ازمراتع و جنگل های کشورکه از منابع طبیعی با ارزش ایران و جهان محسوب می شوند، در این فصل در اثرجرقه های حاصل از افزایش دما و وزش بادهای گرم وعوامل انسانی در شعله های آتش نابود می شوند. به گفته مسئولان سهم عامل انسانی در وقوع این آتش سوزی های گسترده بیش از ۹۰ درصد است.
طبق اعلام سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور در سالهای ۹۱ تا ۹۳ سالانه ۱۵ هزار هکتار از جنگلهای کشور دچار آتش سوزی شدند و میزان آتش سوزی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

براساس آمارهای منابع طبیعی استان، شهرستانهای لنگرود، سیاهکل، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه‌سرا، ماسال و رودبار از جمله مناطقی هستند که بیشترین آتش سوزی در جنگل‌های آنها گزارش می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.