نیاز فوری ۴هزار خانوار گیلانی به مسکن

0 383

امروز«حسین نحوی نژاد» مدیر کل بهزیستی گیلان از نیاز فوری چهار هزار نفر از خانوارهای تحت پوشش بهزیستی به مسکن خبر داد و گفت: ۱۱۰۰ واحد درحال ساخت متعلق به مددجویان بهزیستی دو سال است به دلیل گرانی مصالح به حالت رکود درآمده‌اند.

نحوی نژاد در جلسه‌ی ستاد احداث ۲ هزار مسکن محرومین در سالن الغدیر استانداری گیلان با اعلام این مطلب از وجود فقر پنهان با توجه به ظرفیت‌های بالا در گیلان خبر داد.

درهمین جلسه «عباس اهرابی» مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گیلان اعلام کرد: ۹ هزار خانوار تحت پوشش کمیته‌ی امداد گیلان فاقد مسکن مناسب یا بدون مسکن هستند. وی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۴۸۵ نیازمند مسکن تحت پوشش کمیته‌ی امداد استان، شناسایی شده‌اند افزود: از این تعداد ۶۰۰ خانوار پروانه‌ی ساخت دارند و مابقی نیز نیازمند همراهی بیشتر دستگاه‌ها برای ساخت مسکن هستند. وی خواستارتداوم همکاری بانکها برای ساخت مسکن محرومان شد.

گرانی مصالح ساختمانی و رکود در ساخت و ساز مسکن در حالی از سوی دستگاه‌های حمایتی استان اعلام شده که تفاهم نامه‌ی ساخت ۲ هزار مسکن محرومین گیلان در شهریور گذشته با حضور«محمد باقر نوبخت» با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان منعقد شد. معاون رییس جمهور درمراسم نمادین کلنگ زنی این طرح اظهار امیدواری کرده بود با حمایت‌ بنیاد مسکن، دو هزار واحد طرح تامین مسکن محرومین تا ۹ ماه آینده آماده تحویل باشند.

رویکرد و تأکید دولت در ساخت مسکن محرومین درحالیست که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با توجه به عدم اعتقاد وزیر سابق راه و شهرسازی به مسکن مهر، برای اقشار دهک‌های پایین طرحی به نام مسکن اجتماعی مطرح شد اما هیچ گاه گزارشی از اجرا یا عدم موفقیت در اجرای آن مطرح نشد و به نظر می‌رسد دولت یازدهم در این خصوص به توفیقی دست نیافت. اما در دولت‌های نهم و دهم که تمام تمرکز متولیان بخش مسکن معطوف اجرای طرح مسکن مهر بود، ساخت مسکن اقشار نیازمند نیز در این طرح گنجانده شد. به نظر می‌رسد تا حدودی هم توانست بخشی از نیازمندان را با این طرح خانه دار کند.

گفتنی است هفته‌ی گذشته همزمان با طرح تأمین دو هزار واحد مسکن محرومین در استان، عملیات احداث ۵ هزار واحد مسکن محرومان درگیلان توسط ستاد اجرایی فرمان امام نیز اراضی سفیدرود رشت آغاز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.