تکذیب خبر اعمال محدودیت در گیلان

ادعایی که واقعیت نداشت

0 419

در حالیکه دو روز پیش یکی از نمایندگان استان مازندران وعضو مجمع نمایندگان استانهای شمالی، ادعا کرد گیلان و مازندران هم به جمع ۲۵ استان دیگر کشور دراعمال محدودیتهای کرونایی پیوستند، اما درعین حال نمایندگان گیلانی مجلس از اتخاذ چنین تصمیمی برای گیلان اظهار بی خبری کرده بودند. در این زمینه «رسول فرخی میکال» نماینده‌ی مردم لاهیجان و سیاهکل به مرور گفت: خواسته‌ی نمایندگان گیلانی مجلس از دولت، با توجه به افزایش تعداد مبتلایان دراستان، اضافه شدن نام گیلان به لیست اجرای محدودیتها بود و در روزهای گذشته درمجمع نمایندگان شمالی این موضوع بعنوان مطالبه‌ی مردم دو استان به طور جدی از وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت. اما هنوز نامه ای درخصوص  قرار گیری نام گیلان در این لیست به مجمع نمایندگان استان ارسال نشده است.

اما به فاصله اندکی خبری در رسانه های استان به نقل از «محمود قاسم نژاد» نایب رییس ستاد کرونای گیلان مبنی بر تایید خبر قرار گیری نام گیلان در لیست اعمال محدودیتها منتشر شد. خبری که با واکنش مثبت شهروندان گیلانی همراه شد. اما حضور مسافرین در مناطق مختلف استان و باز بودن محورهای ترددی در گیلان، خبر از کذب بودن این ادعا داد. یعنی اینکه همچنان مبادی ورودی استان بر روی ورود خودروهای غیر پلاک بومی به استان باز است و گیلان جزو محدودیتهای کرونایی دولت نیست.

درهمین رابطه «جاور صفاری» فرماندهی پلیس راه گیلان به مرور گفت: طی دو روز گذشته محورهای ورودی استان روال عادی ترددی داشتند و حتی پلاکهایی خارج از استان از شهرهای تهران ، کرج و قزوین  وارد استان شدند. اما درکل ترددها از محور ورودی رودبار به شدت کاهش داشته است. این درحالیست که سفر از ۲۵ استان دیگر مگر به ضرورت انجام نشده است.

رییس پلیس راه گیلان نیز تاکید کرد: گیلان جزو لیست ۲۵ استان کشور در اعمال محدودیها قرار ندارد و مصوبه ای دراین خصوص از سوی ستاد کرونا استان به دست ما نرسیده است.

تلاشها برای تماس با محمود قاسم نژاد نایب رییس ستاد کرونای استان درباره‌ی انتشار این خبر کذب بی فایده بود. اما «مسعود نوروزی» معاونت فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در گفت و گو با مرور از اتخاذ چنین تصمیمی برای گیلان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: گیلان همچنان جزو محدودیتهای کرونایی کشور قرار ندارد. با توجه به اینکه وضعیت این استان نسبت به ۲۵ استان دیگر کشور بهتر است و روند ابتلای شهروندان به کرونا از مهرماه تا کنون نرخ ثابتی داشته از این رو دولت لزومی ندید گیلان را جزو این محدویتها قرار بدهد.

نوروزی تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰۰ نفر به مراکز با علایم کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر در بیمارستانهای گیلان بستری هستند.

گفتنی است: با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشور محدودیتهای ترددی در ۲۵ استان کشور از ظهر دوشنبه ۱۲ آبان تا پایان هفته آینده‌ی اجرایی شده است. طی این مصوبه مردم این استانها به مدت ۱۰ روز نمی‌توانند از استان خود خارج شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.