وضعیت قرمز در ۷ شهر گیلان

0 612

تقریبا دو ماه بعد از اینکه گیلان وضعیت زرد و سفید را در میزان شیوع کرونا ویروس سپری کرد و بطور میانگین روزانه ۴۵ نفر در بیمارستانهای استان بستری می‌شدند، ‌امروز اعلام شد این استان با ۷ شهر قرمز بار دیگر به جمع استانهای قرمز و بحرانی در کرونا ویروس پیوست. «ارسلان سالاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اعلام اینکه گیلان بار دیگر در وضعیت قرمز این بیماری در کشور قرار گرفته است از احتمال قرمز شدن نیمی از استان خبر داد. این درحالیست که روز گذشته استاندار گیلان اعلام کرده بود این استان به مرحله‌ی هشدار شیوع کرونا ویروس قرار گرفته است.

«ارسلان سالاری » رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قرمز شدن ۷  شهرستان گیلان گفت: به ‌دلیل رعایت نشدن اصول بهداشتی شاهد افزایش مبتلایان و بستری‌ ناشی از کرونا در گیلان هستیم. متأسفانه طی چند روز تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان افزایش پیدا کرده و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی پیش‌بینی می‌شود که تعداد مبتلایان، افراد بستری و فوتی‌های این بیماری همچنان افزایش یابد.

وی با اشاره به احتمال قرمز شدن وضعیت نیمی از استان تأکید کرد: هفت شهرستان گیلان در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نیز به ۳۰۰ نفر رسید. این درحالیست که تعداد مبتلایان به کرونا در استان در ماه گذشته ۱۵۰ نفر کاهش پیدا کرده بود‌اما اکنون شاهد افزایش تعداد بستری‌شدگان هستیم.

سالاری خواستار اعمال محدودیت‌ها در برگزاری مراسمهای عزا و عروسی در استان شد و افزود: با توجه به اینکه هنوز وضعیت عادی نیست توصیه می‌کنیم که این قبیل مراسم به زمان دیگری موکول شود تا کسی آسیب نبیند یا به ‌صورت محدود برگزار شود. متأسفانه بسیاری از مردم در گیلان وضعیت را عادی قلمداد کردند و بدون رعایت اصول بهداشتی، به دید و بازدید، تفریح و گردش در تفرجگاه‌ها و‌اماکن مختلف مبادرت کردند.

وی از کاهش تعداد بهبود ‌یافتگان ناشی از کرونا در گیلان خبر داد و گفت: اخیراً افراد بیشتری درگیری این بیماری شدند و علائمی شدیدتر از مبتلایان قبلی دارند و شاهدیم که سالمندان، جوانان، کودکان و میانسالان نیز درگیر این بیماری شدند و این بیماری بر خلاف برخی تصورات مبنی بر اینکه فقط سالمندان را درگیر می‌کند در حال پیشروی است.

گفتنی است سالاری در گفت وگویی کوتاه با خبرنگار مرور اعلام کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و بیماران نیازمند به بستری،درحال حاضر بیمارستان رازی رشت بعنوان سانترال استان بیشترین بیماران بستری را در خود جای داده است. همچنین سایر بیمارستانهای خصوصی استان نیز با راه‌اندازی مجدد بخش ایزوله‌ی کرونا درحالت آماده باش قرار گرفتند. بیماران حاد کرونایی از شهرستانها نیز با تأیید اورژانس شهرستانها و در صورت لزوم به بیمارستان رازی رشت اعزام می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.